منوی دسته بندی

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای لاغری

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

در فرهنگ ایرانی استفاده از نوشیدنی‌های گیاهی و طبیعی مانند دمنوش‌ها و انواع چای‌ها جا افتاده است. یکی از دمنوش‌هایی که توسط مردم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش یا چای بابونه است. از آنجایی خواص گیاه بابونه بسیار است و کاربردهای گوناگونی دارد، یکی از سوال‌های پرتکرار افراد، بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای لاغری است. در کل بیشتر افراد به دلیل اینکه دنبال خواص لاغری این نوشیدنی هستند، در جستجوی زمان مناسب برای مصرف چای بابونه هستند. این موضوع ثابت شده است که بهره‌گیری بدن از مواد معدنی و مواد غذایی در تمام ساعات روز یکسان نیست و در ساعت‌های خاصی، نوشیدن و خوردن برای بدن مفیدتر است.

حال لطفا تا کلمه آخر این محتوای وبسایت المونوش همراه باشید تا بهترین زمان مصرف چای بابونه را بررسی کنیم و علت‌های مختلف را شرح دهیم.

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه
بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه در روز

قبل از هر گونه اضافه‌گویی و صحبتی، مستقیم به سراغ اصل مطلب می‌رویم. در اصل در تمام ساعت‌های روز می‌توانید چای بابونه بنوشید و از خواص آن بهره‌مند بشوید. اما اگر می‌خواهید از این دمنوش برای چربی سوزی و کاهش وزن استفاده کنید، بهتر است آن را به صورت ناشتا و صبح زود بنوشید. در این صورت برای معده نیز مقوی خواهد بود. حال که بهترین زمان مصرف چای بابونه آشنا شدید، بد نیست کمی از خواص آن بخوانید.

طرز دم کردن بابونه

احتمالا اگر دوست دارید درباره بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه بدانید، پس درباره نحوه درست کردن آن هم سوالاتی برای شما پیش آمده است. در محتوای طرز دم کردن بابونه از سایت آلمونوش، به طور مفصل درباره درست کردن دمنوش بابونه توضیح داده‌ایم.

طرز تهیه دمنوش بابونه
طرز تهیه دمنوش بابونه

میزان مصرف بابونه در روز

بسیاری نیز سوال پرسیده‌اند که میزان مصرف بابونه در روز به چه صورت باید باشد. در حالت کلی، توصیه شده تعداد فنجان‌هایی بابونه‌ای که در روز می‌نوشید، از عدد ۳ فراتر نرود.

 

خواص چای بابونه

اکنون به صورت مختصر و مفید به خواص و ویژگی‌های مثبت دمنوش بابونه خواهیم پرداخت و تا حد نیاز، برای شما نیز توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: چای سبز بهتر است یا چای سیاه

بهبود دل‌درد دوران قاعدگی

در دوران قاعدگی بانوان درهای مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.  یک عارضه دردناک و اذیت کننده برای زنان دل‌درد در این دوران است. اگر به‌طور منظم از دمنوش بابونه بنوشید می‌تواند بر روی دل‌درد دوران قاعدگی تأثیر گذار باشد. در نتیجه یکی از بهترین زمان‌های نوشیدن دمنوش بابونه زمانی است که پریود هستید و از دل‌درد رنج می‌برید. به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد انقباض دمنوش بابونه برای بهبود درد شما تأثیر گذار است.

بهبود دل‌درد دوران قاعدگی با دمنوش بابونه
بهبود دل‌درد دوران قاعدگی با دمنوش بابونه

خوابی راحت و شبی آرام با دمنوش بابونه

اگر با خواب شب مشکل دارید و نمی‌توانید خوب بخوابید، جایز است که دمنوش بابونه را برای رفع مشکل خود امتحان کنید.  بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای رفع مشکل خواب و ریلکس کردن بدن قبل از خواب است. اگر قبل از خواب استرس دارید و دچار فشار عصبی هستید، با نوشیدن دمنوش بابونه که دارای آپی‌جنین است می‌توانید عصب‌های خود را آرام کنید. بعلاوه این دمنوش برای کاهش اضطراب و استرس نیز پیشنهاد می‌شود و تحقیقات چنین موضوعی را اثبات کرده‌اند.

خواص ضدالتهابی چای بابونه

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای جلوگیری از التهاب، هنگامی است که زخمی برداشته‌اید. ملتهب شدن واکنش طبیعی بدن به زخم و عفونت است. هرچند التهاب یک اتفاق طبیعی است اما تکرر آن باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی می‌شود و برای انسان مشکل‌ساز است. گل بابونه روغن‌های فرار و ترکیبات شیمیایی دارد و دارای خواص ضدالتهابی است. چیزی که جالب است بدانید این است که از دمنوش بابونه می‌توانید به عنوان یک شوینده طبیعت دهان استفاده کنید تا کاهش التهاب غشای مخاطی گلو و دهان کمک کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان مصرف دمنوش  

دمنوش بابونه باعث کاهش سرعت پوکی استخوان می‌شود

پوکی استخوان نوعی بیماری مربوط به استخوان است که منجر به کاهش توده و تراکم استخوان‌ها می‌شود. در نتیجه پوکی استخوان خطر شکستگی استخوان‌ها بالا می‌رود. هر کسی ممکن است دچار پوکی استخوان شود، با این حال بروز این عارضه در زنانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند شایع‌تر است. بر اساس تحقیقات انجام شده دمنوش بابونه روی سلول‌ها و بافت‌های استخوان‌ها اثر ضداستروژن دارد و از این طریق در پوکی استخوان تأثیر می‌گذارد. حتی استعمال روغن بابونه نیز برای رفع گرفتگی عضلات مثل زانو و بهبود پوکی استخوان مفید است.

مؤثر در کمک به درمان علائم سرماخوردگی

مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که تنفس رایحه چای بابونه سینوس‌های گرفته را پاک‌سازی می‌کند و به تشک این علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. دلیل آنکه پیش‌تر نیز گفته شد وجود ترکیبات ضدالتهابی و تسکین‌دهنده در بابونه است. بعضی تحقیقات نیز ثابت کردند که با چای بابونه می‌توان عفونت‌های گلو را نیز تسکین داد. دمنوش بابونه مقاومت بدن در برابر ویروس آنفولانزا را نیز بالا می‌برد و با عفونت‌های سینوسی مبارزه می‌کند. همچنین اگر احساس گلودرد می کنید روزی ۲ تا ۳ مرتبه دمنوش بابونه یا جوشانده آن را غرغره کنید. بهترین زمان نوشیدن دمنوش بابونه در فصول سرما، قبل از مبتلا به بیماری است. برای مطالعه دمنوش برای سرماخوردگی کودکان، این محتوا را مطالعه بفرمایید.

حفظ سلامت قلب با دمنوش گیاهی بابونه

نوشیدنی گیاهی شگفت انگیز بابونه برای قلب نیز فوایدی دارد. مشاهده شده که چای بابونه از طریق تنظیم سطح فشار خون و پایین آوردن میزان کلسترول بد باعث حفظ سلامتی قلب شده است. چای بابونه سرشار از فلاونوئیدها است؛ به همین دلیل با سلامت قلب و عروق ارتباط دارد و سبب کاهش احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در سالمندان می‌شود.

کمک به فرآیند هضم و سیستم گوارش

دمنوش بابونه در درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر، ناراحتی معده، گاز و پیشگیری از زخم معده اثرگذار است. مطالعات انجام شده روی حیوانات به این نتیجه رسیده‌اند که خواص ضدالتهابی و ضدانقباض چای بابونه در پیشگیری از اسهال مؤثر است. بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه در چنین مواقعی، یک فنجان از آن بعد از صرف وعده غذایی به جای چای است. قطعا در راحتی انسان و تسهیل هضم غذا کمک خواهد کرد.

کمک به فرآیند هضم و سیستم گوارش
کمک به فرآیند هضم و سیستم گوارش

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای جلوگیری از بیماری‌ها

اولین سد و مانع بیماری‌ها برای ورود به بدن، سیستم ایمنی ما می‌باشد. پس هر چقدر که سیستم ایمنی بدن قوی‌تر باشد،  کمتر به بیماری‌ها دچار می‌شویم. حتی در چند سال اخیر با ورود ویروس کرونا به دنیا اهمیت سیستم ایمنی قوی را درک کردیم و افرادی که بدن قوی‌تری داشتند کمتر به این ویروس مبتلا می‌شدند. بهترین زمان مصرف چای بابونه وقتی است که بدن ما از لحاظ ایمنی ضعیف شده است و به تقویت نیاز دارد تا در برابر بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا سریع‌تر بهبود یابد.

منبع

کلام آخر

دمنوش بابونه خواص بسیار دارد و می‌تواند جایگزین بسیاری از نوشیدنی‌های مضر شود. اما در مصرف آن زیاده‌روی نیز نکنید که برای شما مشکلاتی به بار خواهد آورد.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای لاغری چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه برای لاغری صبح قبل از صبحانه و به صورت ناشتا است.

میزان مصرف بابونه در روز چقدر باید باشد؟

طبق نظر کارشناسان، میزان مصرف بابونه در روز نباید بیشتر از ۳ فنجان در روز باشد. در این صورت می‌تواند ضررهایی برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *