منوی دسته بندی

۱۵ دمنوش برای لاغری و کاهش اشتها؛ کم کردن وزن را برای خود ساده‌تر کنید!

دم کردن دمنوش رازیانه برای لاغری
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مصرف دمنوش برای لاغری، یکی از روش‌های کاهش وزن طبیعی است که چند سالی است در میان مردم رواج پیدا کرده است. چای و دمنوش‌های لاغری ادعا دارند که به سم زدایی و کاهش وزن کمک می‌کنند. جالب است بدانید که مصرف دمنوش‌ها در طولانی مدت اثربخش هستند. در عین حال، مصرف طولانی مدت آنها به بدن آسیب می‌رساند. با آلمونوش همراه باشید تا درباره دمنوش هایی برای لاغری بیشتر بدانید.

چگونه سریع لاغر شویم؟!

این موضوع چیزی است که برای خیلی‌ها سوال است؛ زیرا دوست ندارند صبر کنند و کارهایی با بازده طولانی مدت انجام دهند. اما لاغری با مصرف دمنوش برای لاغری و رژیم‌های سخت ناگهانی حاصل نمی‌شود. اکثر متخصصین تغذیه معتقدند که کم کردن وزن به صورت اصولی، زمان‌بر است و نمی‌توان با روش‌ها و درمان‌های عجیب و غریب، در مدت یک یا دو هفته چند کیلوگرم وزن کم کرد. اگر اضافه وزن دارید و فقط به دنبال دمنوش برای لاغری شکم و پهلو هستید، روش درست را پیش نگرفته‌اید. روش درست کم کردن وزن، ورزش و فعالیت روزانه، تغذیه سالم همیشگی و مصرف نوشیدنی‌های سالم به میزان کافی و استاندارد، است. تمام این کارها در کنار هم باعث کاهش وزن اصولی می‌شوند.

دمنوش‌های لاغری چگونه باعث کاهش وزن می‌شوند

دمنوش های لاغری معمولا ۳ کار انجام می دهند که در زیر آورده شده است:

  • کاهش اشتها
  • مانع از جذب چربی یا کمک به دفع چربی و مواد سمی
  • افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن
 

۱_دمنوش نعناع برای کاهش اشتها

این دمنوش کاهش اشتها برای کم کردن وزن فوق العاده است. دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده‌ای که دارد می تواند ذهن شما را فریب داده و باعث کاهش اشتهای شما شود. با نوشیدن این دمنوش برای لاغری، علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد می‌توانید از دیگر مزایای آن مانند خواب راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شوید.

چای نعناع یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن شما است. دستگاه گوارش را تحریک می کند و به تجزیه سریعتر چربی کمک می کند و در نتیجه نتایج کاهش وزن بهتری را به همراه دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا، مطلب خواص دمنوش نعناع را بخوانید.

دمنوش نعناع برای لاغری

دمنوش نعناع برای لاغری

مطلب پیشنهادی: خواص دمنوش آویشن

 

۲_ دمنوش زرشک برای چربی سوزی

نوشیدنی زرشک، یک دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا می‌باشد. مطالعات نشان داده که زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و چربی سوزی می‌باشد. مصرف دمنوش زرشک می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه مصرف این دمنوش برای لاغری و کاهش وزن موثر و مفید واقع می‌شود. با توجه به خاصیت چربی سوزی زرشک، می‌توان از این دمنوش برای لاغری شکم استفاده کرد.

دمنوش رزشک برای لاغری
دمنوش رزشک برای لاغری

۳_ دمنوش گل محمدی برای سم زدایی بدن

گل محمدی یا گل رز سرخ به عنوان یک ماده دیورتیک (ادرار آور) بسیار ملایم عمل می‌کند و مفید برای لاغری و چربی می‌باشد. مواد دیورتیک در این دمنوش لاغری باعث می‌شوند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را توسط ادرار کردن دفع کنند و به سم‌زدایی بهتر بدن نیز کمک کنند.
نمک بیش از حد، آب موجود در خون ما را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای سلامت بدن و گردش خون خوب نیست. از طرفی زمانی که شما وزن کم می‌کنید و چربی می‌سوزانید در واقع آب زیادی را از دست می‌دهید.

دمنوش گل محمدی برای لاغری
دمنوش گل محمدی برای لاغری
 

۴_دمنوش زنجبیل برای لاغری

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، دمنوشی که برای کاهش وزن و لاغری از ریشه زنجبیل تهیه می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند. زنجبیل یکی از بهترین چربی سوزها می‌باشد که استفاده از ریشه زنجبیل برای دمنوش کم کننده اشتها می‌باشد و میل شما به غذا را کم می‌کند.
تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت، هلند نشان داد که زنجبیل حاوی یک نوع کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش برای کاهش وزن مفید می‌باشد.

دمنوش زنجبیل برای لاغری
دمنوش زنجبیل برای لاغری

۵- دمنوش لاغری هل

هل، میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. به اصطلاح هل دمنوش ضد اشتهای قوئ است.

در نتیجه، میزان مصرف مواد غذایی بعد از نوشیدن دمنوش هل کاهش خواهد یافت. همین مسئله بر سوزاندن چربی‌های بدن و افزایش متابولیسم موثر است. ماده دیگری که در هل وجود دارد، ملاتونین است که در چربی سوزی بدن نقش دارد.

دمنوش هل برای کاهش وزن
دمنوش هل برای کاهش وزن

دمنوش بابونه

مطلب پیشنهادی: دمنوش بابونه

 

۶- دمنوش لاغری جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم‌تر است. جینسینگ موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و برای از دست دادن چربی‌های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می‌برد و سبب می‌شود به راحتی ورزش کنیم. جینسینگ به تعادل قند خون نیز کمک می‌کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (برنامه غذایی مناسب و ورزش) موثر است.

جینسینگ برای کم کردن وزن
جینسینگ برای کم کردن وزن

۷_ دمنوش لاغری مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌­توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

مطلب مرتبط: دمنوش برای کاهش استرس
 

 

۸_ دمنوش لاغری زردچوبه

این دمنوش برای کاهش اشتها نیست ولی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث لاغری می‌شود. زردچوبه، چربی سوزی بدن را بالا می‌برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. پژوهش‌ها روی دو گروه از موش‎ها نشان داد که میزان چربی در گروهی که همراه با غذای خود زردچوبه مصرف می‌کردند، کمتر از گروه دیگر بود. هرچند زردچوبه به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود اما از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها می‌توان استفاده کرد.

۹- دمنوش رازیانه 

رازیانه یک گیاه فوق العاده است که نه تنها برای درمان بسیاری از بیماری‌های زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. کسانی که به انواع بیماری‌های زنانه مانند کیست تخمدان یا سرطان رحم مبتلا هستند، با مصرف رازیانه می‌توانند علائم این بیماری‌ها را کاهش دهند. استفاده روزانه از این دمنوش برای لاغری سریع، سرعت مصرف کالری را افزایش می‌دهد. با مصرف این کالری مقدار زیادی انرژی آزاد می‌شود که بر انجام فرایند چربی سوزی موثر است.

دمنوش گیاهی برای لاغری

۱۰- دمنوش لاغری ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. به دلیل خواصی که ماچا دارد، یکی از فوق العاده‌ترین دم نوش‌های لاغری است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست و تنها نباید به این دمنوش برای لاغری بسنده کرد و باید فعالیت‌های بدنی و برنامه غذایی را نیز رعایت کرد.

ماچا دمنوش لاغری خانگی سریع است که پیشنهاد می‌شود قبل از ورزش نیز مصرف کنید. با افزایش اکسیداسیون، این دمنوش چربی سوزی را سرعت می‌بخشد و به وسیله کافئین داخل آن، انرژی شما را برای انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. ادامه خواص چای ماچا را در اینجا بخوانید.

چای ماچا برای لاغری

مطلب پیشنهادی: دمنوش برای سرماخوردگی

 

 

۱۱_ دمنوش لاغری چای سبز

این دمنوش برای کاهش اشتها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ‌های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می‌کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان دمنوش چای سبز برای کاهش وزن بنوشید که کار سخت و طاقت فرسایی است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید؛ چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می‌شود.

نوشیدن چای سبز برای لاغری
نوشیدن چای سبز برای لاغری

۱۲_ دمنوش لاغری رویبوس

ریبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش برای لاغری استفاده کنند؛ زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود، اما به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. رویبوس سبز دارای غلظت بالایی از آسپالاتین است و برای افرادی که به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستند، کاملا مناسب می‌باشد.

دمنوش رویبوس برای لاغری

دمنوش رویبوس برای لاغری

۱۳_ دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد؛ در نتیجه مصرف این دمنوش برای لاغری بدن کارساز است. سلول‌های موجود در کبد چربی‌ها را می‌شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می‌کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می‌رود و اشتها تنظیم می‌شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است. استفاده از این دمنوش برای کم کردن اشتها توصیه شده.

قاصدک و نعناع: دمنوشی برای لاغری

قاصدک و نعناع: دمنوشی برای لاغری و سوخت و ساز بدن

۱۴_ چای بابونه برای لاغری

استرس و اضطراب از عوامل بی‌خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می‌شود. این دمنوش برای لاغری، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. بابونه دمنوش ضد اشتها است و برای کم کردن اشتها و میل شما به غذا خوردن بسیار مناسب است.

نوشیدن دمنوش بابونه برای لاغری

نوشیدن دمنوش بابونه برای لاغری

۱۵- افزایش متابولیسم با دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه سبز نوع خاصی از قهوه نیست؛ بلکه همان دانه قهوه خام است که هنوز تفت داده (یا به اصطلاح Roast) نشده است. کافئین موجود درقهوه سبز سبب خاصیت چربی‌سوزی در این ماده می‌شود و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. البته بهترین حالت مصرف این دمنوش برای لاغری و کم کردن وزن، در کنار رژیم غذایی درست و ورزش روزانه مناسب است که می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

۱۶- دمنوش گرم دارچین برای کاهش وزن

دارچین یکی دیگر از یکی از انواع دمنوش لاغری است. یکی از خواص مهم این گیاه که آن را با دیگر دمنوش‌های لاغری متمایز می‌کند کنترل قندخون بدن است. دارچین تعادل قندخون را در حالتی مناسب حفظ می‌کند؛ بنابراین کاهش و افزایش ناگهانی قندخون در انسان رخ نمی‌دهد و همین سبب جلوگیری از پرخوری در افراد شود. این دمنوش را می‌توان با چوب دارچین، پودر دارچین و آب جوش تهیه کنید؛ همچنین می‌توانید چوب دارچین را به چای خود اضافه کنید و آن را میل کنید.

مصرف دمنوش دارچین برای لاغری و کاهش وزن

مصرف دمنوش دارچین برای لاغری و کاهش وزن

کلام اخر

امیدوارم که با مطالعه مطالب فوق قادر به پاسخ‌گویی سوالات شما بابت دمنوش چربی سوز شده باشیم ،استفاده دمنوش‌های فوق راه‌های خوبی برای کاهش وزن هستند ولی به یاد داشته باشید رژیم غذایی و انجام ورزش در کنار استفاده از دمنوش‌ها بسیار موثر ظاهر میشوند .

انواع دمنوش برای لاغری و کم کردن وزن بدن

۱_دمنوش نعناع برای کاهش اشتها

این دمنوش کاهش اشتها برای کم کردن وزن فوق العاده است. دمنوش نعناع به خاطر عطر فوق العاده‌ای که دارد می تواند ذهن شما را فریب داده و باعث کاهش اشتهای شما شود. با نوشیدن این دمنوش برای لاغری، علاوه بر اینکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد می‌توانید از دیگر مزایای آن مانند خواب راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شوید.

چای نعناع یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن شما است. دستگاه گوارش را تحریک می کند و به تجزیه سریعتر چربی کمک می کند و در نتیجه نتایج کاهش وزن بهتری را به همراه دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا، مطلب خواص دمنوش نعناع را بخوانید.

دمنوش نعناع برای لاغری

دمنوش نعناع برای لاغری

مطلب پیشنهادی: خواص دمنوش آویشن

 

۲_ دمنوش زرشک برای چربی سوزی

نوشیدنی زرشک، یک دمنوش قوی کم کننده اشتها قبل از غذا می‌باشد. مطالعات نشان داده که زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و چربی سوزی می‌باشد. مصرف دمنوش زرشک می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه مصرف این دمنوش برای لاغری و کاهش وزن موثر و مفید واقع می‌شود. با توجه به خاصیت چربی سوزی زرشک، می‌توان از این دمنوش برای لاغری شکم استفاده کرد.

دمنوش رزشک برای لاغری
دمنوش رزشک برای لاغری

۳_ دمنوش گل محمدی برای سم زدایی بدن

گل محمدی یا گل رز سرخ به عنوان یک ماده دیورتیک (ادرار آور) بسیار ملایم عمل می‌کند و مفید برای لاغری و چربی می‌باشد. مواد دیورتیک در این دمنوش لاغری باعث می‌شوند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را توسط ادرار کردن دفع کنند و به سم‌زدایی بهتر بدن نیز کمک کنند.
نمک بیش از حد، آب موجود در خون ما را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای سلامت بدن و گردش خون خوب نیست. از طرفی زمانی که شما وزن کم می‌کنید و چربی می‌سوزانید در واقع آب زیادی را از دست می‌دهید.

دمنوش گل محمدی برای لاغری
دمنوش گل محمدی برای لاغری
 

۴_دمنوش زنجبیل برای لاغری

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، دمنوشی که برای کاهش وزن و لاغری از ریشه زنجبیل تهیه می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند. زنجبیل یکی از بهترین چربی سوزها می‌باشد که استفاده از ریشه زنجبیل برای دمنوش کم کننده اشتها می‌باشد و میل شما به غذا را کم می‌کند.
تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت، هلند نشان داد که زنجبیل حاوی یک نوع کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش برای کاهش وزن مفید می‌باشد.

دمنوش زنجبیل برای لاغری
دمنوش زنجبیل برای لاغری

۵- دمنوش لاغری هل

هل، میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. به اصطلاح هل دمنوش ضد اشتهای قوئ است.

در نتیجه، میزان مصرف مواد غذایی بعد از نوشیدن دمنوش هل کاهش خواهد یافت. همین مسئله بر سوزاندن چربی‌های بدن و افزایش متابولیسم موثر است. ماده دیگری که در هل وجود دارد، ملاتونین است که در چربی سوزی بدن نقش دارد.

دمنوش هل برای کاهش وزن
دمنوش هل برای کاهش وزن

دمنوش بابونه

مطلب پیشنهادی: دمنوش بابونه

 

۶- دمنوش لاغری جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم‌تر است. جینسینگ موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و برای از دست دادن چربی‌های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می‌برد و سبب می‌شود به راحتی ورزش کنیم. جینسینگ به تعادل قند خون نیز کمک می‌کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (برنامه غذایی مناسب و ورزش) موثر است.

جینسینگ برای کم کردن وزن
جینسینگ برای کم کردن وزن

۷_ دمنوش لاغری مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌­توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

مطلب مرتبط: دمنوش برای کاهش استرس
 

 

۸_ دمنوش لاغری زردچوبه

این دمنوش برای کاهش اشتها نیست ولی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث لاغری می‌شود. زردچوبه، چربی سوزی بدن را بالا می‌برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. پژوهش‌ها روی دو گروه از موش‎ها نشان داد که میزان چربی در گروهی که همراه با غذای خود زردچوبه مصرف می‌کردند، کمتر از گروه دیگر بود. هرچند زردچوبه به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن شود اما از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها می‌توان استفاده کرد.

۹- دمنوش رازیانه 

رازیانه یک گیاه فوق العاده است که نه تنها برای درمان بسیاری از بیماری‌های زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. کسانی که به انواع بیماری‌های زنانه مانند کیست تخمدان یا سرطان رحم مبتلا هستند، با مصرف رازیانه می‌توانند علائم این بیماری‌ها را کاهش دهند. استفاده روزانه از این دمنوش برای لاغری سریع، سرعت مصرف کالری را افزایش می‌دهد. با مصرف این کالری مقدار زیادی انرژی آزاد می‌شود که بر انجام فرایند چربی سوزی موثر است.

دمنوش گیاهی برای لاغری

۱۰- دمنوش لاغری ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. به دلیل خواصی که ماچا دارد، یکی از فوق العاده‌ترین دم نوش‌های لاغری است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست و تنها نباید به این دمنوش برای لاغری بسنده کرد و باید فعالیت‌های بدنی و برنامه غذایی را نیز رعایت کرد.

ماچا دمنوش لاغری خانگی سریع است که پیشنهاد می‌شود قبل از ورزش نیز مصرف کنید. با افزایش اکسیداسیون، این دمنوش چربی سوزی را سرعت می‌بخشد و به وسیله کافئین داخل آن، انرژی شما را برای انجام حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. ادامه خواص چای ماچا را در اینجا بخوانید.

چای ماچا برای لاغری

مطلب پیشنهادی: دمنوش برای سرماخوردگی

 

 

۱۱_ دمنوش لاغری چای سبز

این دمنوش برای کاهش اشتها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ‌های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می‌کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان دمنوش چای سبز برای کاهش وزن بنوشید که کار سخت و طاقت فرسایی است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید؛ چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می‌شود.

نوشیدن چای سبز برای لاغری
نوشیدن چای سبز برای لاغری

۱۲_ دمنوش لاغری رویبوس

ریبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش برای لاغری استفاده کنند؛ زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود، اما به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. رویبوس سبز دارای غلظت بالایی از آسپالاتین است و برای افرادی که به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستند، کاملا مناسب می‌باشد.

دمنوش رویبوس برای لاغری

دمنوش رویبوس برای لاغری

۱۳_ دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد؛ در نتیجه مصرف این دمنوش برای لاغری بدن کارساز است. سلول‌های موجود در کبد چربی‌ها را می‌شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می‌کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می‌رود و اشتها تنظیم می‌شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است. استفاده از این دمنوش برای کم کردن اشتها توصیه شده.

قاصدک و نعناع: دمنوشی برای لاغری

قاصدک و نعناع: دمنوشی برای لاغری و سوخت و ساز بدن

۱۴_ چای بابونه برای لاغری

استرس و اضطراب از عوامل بی‌خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می‌شود. این دمنوش برای لاغری، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. بابونه دمنوش ضد اشتها است و برای کم کردن اشتها و میل شما به غذا خوردن بسیار مناسب است.

نوشیدن دمنوش بابونه برای لاغری

نوشیدن دمنوش بابونه برای لاغری

۱۵- افزایش متابولیسم با دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه سبز نوع خاصی از قهوه نیست؛ بلکه همان دانه قهوه خام است که هنوز تفت داده (یا به اصطلاح Roast) نشده است. کافئین موجود درقهوه سبز سبب خاصیت چربی‌سوزی در این ماده می‌شود و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. البته بهترین حالت مصرف این دمنوش برای لاغری و کم کردن وزن، در کنار رژیم غذایی درست و ورزش روزانه مناسب است که می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

۱۶- دمنوش گرم دارچین برای کاهش وزن

دارچین یکی دیگر از یکی از انواع دمنوش لاغری است. یکی از خواص مهم این گیاه که آن را با دیگر دمنوش‌های لاغری متمایز می‌کند کنترل قندخون بدن است. دارچین تعادل قندخون را در حالتی مناسب حفظ می‌کند؛ بنابراین کاهش و افزایش ناگهانی قندخون در انسان رخ نمی‌دهد و همین سبب جلوگیری از پرخوری در افراد شود. این دمنوش را می‌توان با چوب دارچین، پودر دارچین و آب جوش تهیه کنید؛ همچنین می‌توانید چوب دارچین را به چای خود اضافه کنید و آن را میل کنید.

مصرف دمنوش دارچین برای لاغری و کاهش وزن

مصرف دمنوش دارچین برای لاغری و کاهش وزن

کلام اخر

امیدوارم که با مطالعه مطالب فوق قادر به پاسخ‌گویی سوالات شما بابت دمنوش چربی سوز شده باشیم ،استفاده دمنوش‌های فوق راه‌های خوبی برای کاهش وزن هستند ولی به یاد داشته باشید رژیم غذایی و انجام ورزش در کنار استفاده از دمنوش‌ها بسیار موثر ظاهر میشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *