منوی دسته بندی

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری+ طرز تهیه و خواص

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دمنوش به لیمو به دلیل خواص سرشاری که دارد، مورد مصرف بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. از بیشتر طرفداران دمنوش گیاهی به لیمو شنیده‌ام که این دمنوش را برای کم کردن وزن و لاغری استفاده می‌کنند. از این لحاظ بسیاری می‌پرسند بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری و در کل برای بهره‌وری هرچه بیشتر از خواص آن کدام است. فروشگاه دمنوش آلمو نوش در این محتوای مختصر و مفید، پاسخ این دسته از عزیزان را می‌دهد. پس تا انتها همراه باشید.

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو

مطلب پیشنهادی: روش دم کردن رازیانه  

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری

عده زیادی از افراد در نظر دارند از دمنوش به لیمو برای لاغری استفاده کنند. بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری، نوشیدن آن با پیروی از یک رژیم غذایی حساب شده و مشخص است. اما در حالت کلی، بهترین زمان مصرف چای به لیمو سر صبح به صورت ناشتا و با معده خالی است. به علاوه به دلیل دارا بودن مواد سرعت دهنده متابولیسم، مصرف آن نیم ساعت قبل یا بعد از هر وعده غذایی در روز نیز پیشنهاد شده است. یکی دیگر از چای‌هایی نیز که خواص مشابه چای به لیمو دارد، چای سبز می‌باشد و مانند آن دارای خواص لاغری است. در ادامه به طرز تهیه و برخی خواص و مضرات این دمنوش گیاهی می‌پردازیم.

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو برای لاغری

طرز تهیه دمنوش به لیمو در کمتر از ۵ دقیقه

کسانی که به دنبال بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو هستند، احتمالا خواهند پرسید حال که فهمیدیم کی بنوشیم، چگونه دمنوش را آماده کنیم؟ در این قسمت به طور کامل روش درست کردن دمنوش به لیمو با متن و ویدی توضیح داده شده است.

وسایل لازم برای تهیه دمنوش به لیمو

برای تهیه دمنوش گیاهی به لیمو به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • چند برگ تازه به لیمو
  • آب جوش به میزان کافی
  • عسل (اگر طعم نسبتا تلخ به لیمو را نمی‌پسندید)
  • قوری یا فرنچ پرس

روش دم کردن دمنوش به لیمو

منبع ویدیو

حال که بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو را دانستید، دست به کار شوید و چند برگ به لیمو بخرید. برگ‌ها را خوب بشویید و ترجیحا در آفتاب یا محیط قرار دهید تا خشک شوند. برگ‌ها را در قوری یا فرنچ پرس قرار دهید و به آنها آب جوش اضافه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش حسابی دم بکشد و نوشیدنی شما آماده شود. بعد از این مدت دمنوش را از صافی رد کرده و نوشِ جان کنید. اگر می‌خواهید کمی شیرین شود می‌توانید به آن کمی عسل اضافه کنید.

روش دم کردن دمنوش به لیمو

خواص دمنوش به لیمو برای بدن

خوشحالیم که تا اینجا تونستیم محتوای جالبی برای شما ارائه بدیم که تا اینجای مطلب رو مطالعه کردید? حال در ادامه برخی خواص دمنوش به لیمو را شرح می‌دهیم تا بیش از پیش مشتاق به مصرف این دمنوش شوید.

کمک به کاهش وزن

کاهش وزن، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد علاقه دارند بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو را بدانند. به لیمو مانند چای سبز کالری بسیار کمی دارد و برای لاغری و کاهش وزن از آن استفاده می‌شود. نوشیدن این چای به کمتر شدن میل و اشتهای شما نسبت به خوردن غذا و تنقلات می‌انجامد. همچنین چای به لیمو باعث سوختن چربی، تحریک تجزیه سلولیت و افزایش متابولیسم می‌شود. گیاه به لیمو مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاونوئید دارد که سبب افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی می‌شود.

اما توجه داشته باشید تنها نوشیدن به لیمو نمی‌تواند باعث کاهش وزن شما بشود و مصرف بی‌رویه آن نیز به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. برای لاغری باید ورزش، تغذیه و خواب خوبی داشته باشید تا به صورت اصولی و درست وزن شما کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی: دمنوش های پرطرفدار  

بهبود سیستم گوارش و هضم غذا

استفاده از دمنوش به لیمو چندهزار است که مورد توجه تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته است. از گذشته تا الان مصرف آن برای تقویت سیستم هضم غذا رایج بوده است. مانند باقی گیاهانی که خواص آن‌ها برای هضم شناخته شده است، به لیمو می‌تواند شکم شما را از طریق خواص ضد اسپاسم‌هایش تقویت و از آن محافظت کند. یعنی سیستم گوارش را آرام می‌کند و به شما آرامش می‌بخشد. به خاطر همین خواص ضد اسپاسمی به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و از نفخ جلوگیری می‌کند.

افزایش سلامت قلب

بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو وقتی است که قلب شما ناآرام است و تپش قلب دارید. یکی از بهترین جوشانده‌های گیاهی برای تسکین قلب و درمان بیماری تپش قلب، به لیمو است. اگر جز دسته‌ای هستید که با نوشیدن قهوه دچار تپش قلب می‌شوید، بهتر است چای به لیمو را جایگزین آن کنید.

کمک به سلامت پوست

به لیمو از کم آبی در بدن که یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌باشد، جلوگیری می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که پوست شما طراوات و شاداب خود را حفظ کند. از طرفی به لیمو آلودگی پوست را از بین می‌برد و چربی اضافی پوست را که عامل اصلی ایجاد آکنه روی پوست است را کنترل می‌کند.

مطلب پیشنهادی: زمان مصرف دمنوش  

رفع بی‌خوابی و کنترل اعصاب

وقتی که ععصبانی هستید، بهترین زمان مصرف دمنوش به لیمو است. اگر جز افرادی هستید که به تمدد اعصاب مبتلا می‌باشید، توصیه می‌کنیم که دمنوش به لیمو را از دست ندهید. این چای دارای خاصیت آرام بخشی و تسکین اعصاب می‌باشد که برای خواب بسیار مفید است.

کلام آخر

تلاش ما در این محتوا شرح بهترین زمان مصرف چای بابونه و چرایی آن بود. اگر قصد دارید از نوشیدنی‌های گیاهی استفاده کنید، باید در زمان مناسب این کار را انجام دهید. همچنین باید میزان مناسبی از دمنوش را مصرف کنید تا دچار عوارض و مشکلات نشوید. دمنوش به لیمو یکی از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری، هضم، افزایش سلامت پوست و قلب و… است. با استفاده درست از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

تندرست و پیروز باشید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *