منوی دسته بندی

بهترین دمنوش‌ها برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا

دمنوش برای سرماخوردگی
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

روزهای پاییزی با تغییر دمای ناگهانی همواره نویدبخش ابتلا به سرماخوردگی است. برای آن که بتوانید سیستم ایمنی خود را ارتقا دهید تا بر این بیماری فائق آیید استفاده از دمنوش‌های متنوع توصیه می‌شود. استفاده از دمنوش برای سرماخوردگی، سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری تقویت می‌کند. شاید در دهه‌های گذشته خواص  دمنوش‌ها برای افراد پوشیده بود، اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات موثری که روی این ترکیبات انجام شده نشان می‌دهد که تاثیر بهتری روی جسم دارند. در ادامه با فروشگاه دمنوش آلمونوش همراه باشید.

دمنوش برای سرماخوردگی

با توجه به مواردی که پزشکان این حوزه بیان می کنند اثرگذاری دمنوش های گیاهی بهتر از داروهای شیمیایی است و حتی از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه اند. همچنین در مطلب دمنوش برای پاییز نیز خواص تعدادی دمنوش شرح داده شده است که می‌توانید مطالعه کنید. در ادامه به جهت آشنایی با دمنوش های سرماخوردگی چندین مورد از آن ها را بیان خواهیم کرد، پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید:

مطلب پیشنهادی: دمنوش برای کاهش استرس

 

دمنوش برای سرماخوردگی

حال می‌رسیم به قسمت اصلی در این محتوای سایت آلمونوش. در ادامه مجموعه دمنوش برای سرماخوردگی معرفی می‌شود که برای پیشگیری و درمان از بیماری‌های رایج فصول سرد سال مناسب هستند.

دمنوش چهارگل برای سرماخوردگی

این دمنوش برای سرماخوردگی از ترکیبی مساوی از چهار گیاه گل ختمی، بنفشه، محمدی و پنیرک به دست می‌آید. این دمنوش برای کم کردن عارضه های سرماخوردگی و گلودرد بسیار کاربردی است. ترکیبات فوق را به مدت پانزده دقیقه در قوری چینی دم کرده و استفاده کنید.

به دلیل عوارض بسیار سرماخوردگی و تحمل ناپذیر بودن آن در بعضی شرایط، می توانید از ترکیب گل ختمی، آویشن شیرازی، گل پنیرک، اسطوخدوس و دانه‌ عناب نیز استفاده کنید تمامی ترکیبات بیان شده را دم کرده و بنوشید.

دمنوش چهارگل برای سرماخوردگی

دمنوش‌های ترکیبی برای سرماخوردگی در زمستان

بعضی از افراد معتقد هستند که دم کردن ترکیبات بهارنارنج، گل محمدی، گل نسترن و بیدمشک نیز می‌تواند دمنوش برای سرماخوردگی باشد و سلامتی را سریع تر به افراد بازگرداند. بهتر از برای جلوگیری از بیماری، دمنوش برای سرماخوردگی را عصر دم کرده و نوش جان کنید؛ زیرا این بیماری در فصل سرما در شب و عصر به اوج خود می‌رسد.

دمنوش پونه و نعناع برای سرماخوردگی

برای آن که بتوانید سریع‌تر به روزهای سابق برگردید می‌توانید از برگ‌های تازه پونه یا نعناع استفاده کرده و آن‌ها را دم کنید. چند برگ لیمو علاوه بر خوش طعم شدن این دمنوش، برای از بین رفتن علائم سرماخوردگی کمک کننده است؛ زیرا ویتامین سی فراوانی داشته و سیستم ایمنی را ارتقا می‌‌‌دهد. برای مطالعه بیشتر خواص دمنوش نعناع، به این صفحه مراجعه کنید. به منظور آشنایی با خواص این دمنوش آن را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • داشتن خوابی راحت در شب
  • کاسته شدن از میزان درد و مشکلات معده
  • کاسته شدن تب و التهاب
  • کاسته شدن از میزان حالت تهوع و استفراغ
  • کاسته شدن درد و التهاب گلو

نوشیدن دمنوش گشنیز برای سرماخوردگی

برای آن که بتوانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید بهتر است دمنوش گشنیز را به لیست دمنوش‌های سرماخوردگی اضافه کنید، زیرا متخصصین این حوزه معتقد هستند که این گیاه معجزه آسا می‌تواند حتی علائم سرماخوردگی را در مدت کوتاهی از بین ببرد. نحوه دم کردن تخم گشنیز به این صورت است که به سه قاشق از برگ گشنیز خشک شده دو تا سه فنجان آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه دم بکشد. می‌توانید در هفته سه الی چهار فنجان از این دمنوش میل کنید. دقت کنید می‌توانید به جای برگ گشنیز از تخم گشنیز هم استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی: عرقیات برای تشنگی

 

دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

این دمنوش برای سرماخوردگی بسیار پراستفاده و رایج است. دمنوش پرخاصیت آویشن می‌تواند تنگی نفس و سرفه‌های فرد را کاهش داده و بر بهبودی علائم سرماخوردگی اثرگذار باشد. برای دم کردن آن می‌توانید دو الی سه فنجان آب را به یک قاشق آویشن اضافه کرده و اجازه دهید تا روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد. به منظور بهبودی سریع می توانید روزی دو الی سه بار از این دمنوش استفاده کنید تا شاهد اثرگذاری خواص آن باشید. خاصیت بی شمار آویشن موجب شده امروزه افراد بسیار زیادی از این گیاه هم به عنوان چاشنی غذا و هم به عنوان دمنوش استفاده کنند.

دمنوش آویشن برای سرماوخوردگی

خواص دمنوش آویشن را برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر بخوانید.

چه کسانی نباید دمنوش آویشن مصرف کنند؟

همان طور که می‌دانید هر دارو به موازات اثرات درمانی که دارد دارای عوارضی نیز هست که برخی از افراد از مصرف آن باید خودداری کنند، آویشن نیز از این قضیه مستثنی نیست. به همین دلیل در ادامه موارد منع مصرف آن را بیان خواهیم کرد:

  • استفاده بیش از اندازه از آویشن و یا عصاره آن در حین بارداری می تواند درصد سقط جنین را افزایش دهد.
  • آویشن می‌تواند روال منعقد شدن خون را عقب بیندازد؛ پس اشخاصی که عمل جراحی در پیش دارند، ۲ هفته پیش از عمل جراحی نبایستی آویشن مصرف کنند.
  • استفاده از آویشن برای کسانی که دچار اختلالات غده تیروئید هستند، توصیه نمی شود.

دارچین؛ دمنوش برای سرماخوردگی

نوشیدنی دارچین، دمنوش برای سرماخوردگی است که توصیه می‌شود برای التیام سرفه‌های خشک از آن استفاده کنید.

برای دم کردن این گیاه می‌توانید دو لیوان آب را به چند تکه چوب دارچین اضافه نموده و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. این دمنوش را می‌توان هفته‌ای دو یا سه بار میل نمود. به منظور اثرگذاری بیشتر می‌توانید کمی زنجبیل نیز به آن اضافه کنید. افزودن کمی آبلیمو و یا یک برگ لیمو با عسل برای خوش طعم‌تر شدن آن پیشنهاد می‌شود.

دمنوش دارچین

از آن جایی که این دمنوش با فشار خون مرتبط است نباید آن را در دوران بارداری مصرف نمود. خواص فوق العاده این دمنوش به جهت اطلاع آورده شده:

  • کاسته شدن از میزان قند خون
  • کم شدن وزن و تاثیرگذار در رویه لاغری
  • آنتی بیوتیک طبیعی
  • درمان سردرد
  • کاسته شدن از میزان التهاب
  • پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی
  • درمان سرفه‌ های مزمن
  • پاک سازی سینوس‌ ها

دمنوش بعدی که در زمان سرماخوردگی به کمک افراد درگیر می آید، دمنوش مریم گلی است. به منظور درمان عفونت های تنفسی، التهاب سینوس‌ ها و بیماری آنفلوانزا از این دمنوش استفاده می شود. برای دم کردن آن سه قاشق چای خوری مریم گلی را درون قوری ریخته و با دو لیوان آب جوش اجازه دهید تا بیست دقیقه دم بکشد. با کمی عسل آن را شیرین کرده و روزانه از آن چند بار بنوشید. دقت داشته باشید این دمنوش در زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

دمنوش برای سرماخوردگی و آبریزش بینی

یکی از مشکلات شایعی که تحمل آن برای رده سنی کودکان دشوار است سرماخوردگی می باشد که امکان دارد هر کس در طول سال بیش از یک بار به آن مبتلا شود. بروز علائمی چون گلودرد، آبریزش بینی و سرفه می تواند بسیار کلافه کننده و دشوار باشد. در مواردی که این علائم شدید باشد امکان مختل شدن زندگی دور از انتظار نیست. اطلاعات بیشتر و جزئی‌تر را در محتوای «دمنوش سرماخوردگی برای کودکان» بخوانید.

می توانید با بروز علائم مذکور داروهای مرتبط را از داروخانه تهیه کرده و مصرف کنید اما بهتر است دمنوش‌های گیاهی به خصوص دمنوش‌هایی که پیش از این بیان شد را تهیه کرده و مصرف کنید تا از عارضه های مرتبط با داروها نیز در امان باشید. دمنوش های گیاهی عمدتا بدون عوارض هستند و با جسم سازگاری بهتری داشته و از نظر هزینه هم بسیار به صرفه هستند.

آبریزش بینی کلافه کننده بوده و به دلیل تحریک یا تورم بافت بینی بروز پیدا می کند. برای کنترل آبریزش بینی از آنتی هیستامین ها استفاده می شود که عوارض خاص خود را دارند شما می توانید برای جایگزینی آن از دمنوش های گیاهی استفاده کنید.

دمنوش برای سرماخوردگی کودکان
استفاده از دمنوش برای سرمادخوردگی کودکان

روش‌های مقابله با سرماخوردگی

برای آن که بتوانید علائم بیماری سرماخوردگی را تسکین بخشید بهتر است از دمنوش های مرتبط با درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کنید. در صورتی که با علائم سرماخوردگی که عبارت هستند از: سرفه‌های خفیف، تب و لرز و سردرد به ندرت، عطسه و سرفه دائمی و آبریزش بینی یا گرفتگی بینی مواجه هستید، می‌توانید دمنوش‌هایی که پیشتر بیان شد را بنوشید.

مراجعه به پزشک را نادیده نگیرید زیرا بهترین راه درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و مخصوصا کرونا که جزئی از ویروس های خانواده سرماخوردگی محسوب می شود، انجام دستور فوق است. ولی مصرف دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا که شیوه مناسب و بدون عارضه است توصیه می شود در دوره ابتلا امتحان کنید.

استفاده از دمنوش‌های گیاهی یکی از بهترین راه های درمان سرماخوردگی محسوب می شود زیرا این روش سنتی بوده و برای درمان گلودرد، سرفه و آبریزش بینی در سرماخوردگی و آنفولانزا کارآمدتر است. در مجموع به دلیل نداشتن عارضه افراد بسیاری به دمنوش های گیاهی گرایش پیدا کرده اند. اگر تمایل دارید تا سریع تر روند بهبودی را طی کنید بهتر است استراحت کرده و مصرف داروهای تجویز شده پزشک را در نظر داشته باشید. این دوره بیماری به صورتی است که باید نوشیدنی های گرم به ویژه مواردی که پیشتر بیان شد را استفاده نموده تا سلامتی کامل شما حاصل شود.

کلام پایانی

سرماخوردگی و آنفلوآنزا دو بیماری شایع در فصول سرد و به خصوص زمستان هستند. دمنوش برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا راه‌حل طبیعی و مناسبی است. اما در کنار آن از مشورت از متخصصین و استراحت نیز غافل نشوید.

پیروز و تندرست باشید?

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *