منوی دسته بندی

بهترین زمان مصرف دمنوش در ۲۴ ساعت روز

بهترین زمان مصرف دمنوش در طول روز
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

در این مقاله، برنامه‌ای برای نوشیدن دمنوش‌های متفاوت در طول روز ارائه شده و زمان مصرف دمنوش‌های متنوع در طول روز برای شما تهیه شده است. امیدواریم برای شما مفید باشد. با المونوش همراه باشید.

مطلب پیشنهادی:  دمنوش برای پاییز
 

 

 بهترین زمان مصرف دمنوش در طول روز

روزانه میلیون‌ها فنجان چای در کشور ما توسط مردم مصرف می‌شود که باعث شده است ایران یک کشور دوست‌دار چای شناخته شود. شاید بدانید که چای سیاه نوشیدنی پر خواصی نیست و بدتر در بعضی مواقع می‌تواند دفع خاصیت نیز کند. هر چند با افزایش آگاهی مردم درباره خواص نوشیدنی‌های گیاهی و به خصوص دمنوش‌ها برای بدن و ذهن، اشتیاق مردم برای جستجوی خواص دمنوش‌ها و دمنوش‌های مفید و همچنین مصرف دمنوش، بیشتر شده است. علاقه‌ها نسبت به این قبیل نوشیدنی‌ها بیشتر شده و این اتفاق نوید تغییر در رژیم‌های و تغذیه‌های ضررآفرین است. به همین دلیل لیستی برای شما از ۵ تا از بهترین زمان‌ها برای مصرف دمنوش و بهترین دمنوش‌ها برای نوشیدن در این ساعت‌ها آماده کرده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنید و روز خود را با انرژی و نشاط سپری کنید.

۷ صبح– روز خود را با جینسنگ شروع کنید

این ساعت زمان مصرف دمنوشی انرژی‌زا و محرک است. همه‌ی ما آنقدر خوش‌انرژی نیستیم که با اولین صدای هشدار زنگ ساعت یا تلفن همراه خود از رخت‌خواب خود دل بکنیم و دوست داریم چند دقیقه‌ای بعد از خواب، همچنان در بستر خود بمانیم. برای شروعی پرانرژی در آغاز روز، چیزی نمی‌تواند به خوبی ترکیب ماچا عالی (Supreme Matcha) باشد. ترکیب فوق‌العاده از گیاهان انرژی‌زای طبیعی و برگ کامل چای سبز برای آغاز طوفانی یک روز زیبا. ترکیب ماچا به دلیل افزایش آگاهی درباره خواص مفیدش به سرعت در حال محبوب شدن در میان مردم هستند. ماچا همچنین حاوی ترکیباتی است که سبب افزایش سلامتی، کاهش استرس و افزایش هوشیاری می‌شوند.

یکی از بهترین زمان‌های مصرف دمنوش صبح است
بهترین زمان مصرف دمنوش برای انرژی اوایل صبح است

 

مطلب پیشنهادی: دمنوش برای صبحانه

 

 ۱۰ صبح-  انرژی و درخشش برای ادامه روز

ساعت ۱۰ صبح، بهترین زمان مصرف دمنوش برای تمرکز ذهن است. از نظر آیوردا، دانش باستانی که در طی قرن‌ها از کشور هند منتقل شد، ما باید سعی کنیم تمام فعالیت‌های ذهنی و مشغله‌ها را قبل از زمان ناهار حل و فصل کنیم تا برای بعد از ظهر، حس خلاقیت ما آزاد شده باشد و بتوانیم آزاد بیندیشیم.
زردچوبه طلایی با ملکه گیاهان مفید و محافظ برای زنده نگه‌داشتن نور زندگی ترکیب شده‌اند. در کشور هندوستان، ریشه زردچوبه به عنوان “الهه طلایی” نیز شناخته می‌شود. برای قرن‌ها از آن به عنوان یک روش طبیعی برای تغذیه و حمایت از بدن استفاده شده است و دلیل اشاره به این دمنوش برای نوشیدن در این ساعت نیز همین است. اگر به اواسط صبح خود رسیده‌اید و احساس خواب‌آلودگی و خستگی در حال بروز است، اکنون بهترین زمان نوشیدن دمنوش است تا از خستگی رهایی یابید. نوشیدن یک فنجان تنها ۵ دقیقه زمان می‌برد تا دوباره به ذهن خود اجازه تمرکز دهید و به چشمان خود کمی استراحت دهید.

مطلب پیشنهادی: دمنوش برای تقویت حافظه  

۱ بعد از ظهر- زنده نگه‌داشتن بعد از ظهر

اکنون بهترین زمان مصرف دمنوش است که به شما انرژی دهد تا پس از ناهار احساس خواب آلودگی نکنید و مانع افت انرژی در بعد از ظهر شود. ترکیب زنجبیل به همراه دارچین و هل می‌تواند سیستم گوارش شما را گرم کند و و این نوشیدن این دمنوش بدون کافئین، سبب تحرک ذهن و بدن می‌شود. دارچین کمی  ملاحت به این ترکیب اضافه می‌کند که نتیجه آن، زنده نگه‌داشتن بعد از ظهر بدون مصرف محصولاتی مانند تنقلات یا شیرینی‌های ضررآفرین هستند.

 ۷ بعد از ظهر (بستگی به زمان صرف شام دارد)– کمک به هضم غذای شام

زمان بعد از شام، بهترین زمان برای مصرف نوشیدنی گیاهی است که باعث راحتی هضم و جذب غذا در بدن شود. وعده شبانه خود را با یک نوشیدنی خوشبو که به هضم غذا کمک کند کامل کنید. استفاده از ترکیب گیاهی کاسنی، تخم بادیان و رازیانه می‌تواند به خوبی و ملایمت از دستگاه گوارش حمایت کنند و سبب بهبود در فعالیت این دستگاه شود.  همانطور که اکثرا ما ایرانی‌ها عادت داریم پس از صرف وعده‌های غذایی ناهار و شام و به خصوص ناهار، مقداری چای برای هضم بهتر غذا (به عبارتی پایین رفتن راحت غذا از گلو?) بنوشیم، می‌توانیم این دمنوش را جایگزین چای کنیم و از دم کردن و نوشیدن آن لذت ببریم.

بعد از شام بهترین زمان مصرف دمنوش برای هضم غذا است
بعد از شام بهترین زمان مصرف دمنوش برای هضم غذا است

۹ بعد از ظهر (بستگی به زمان خواب دارد) – جرعه‌ای آرامش برای خوابی راحت

در حالی که سعی در کسب آرامش برای رفتن به رخت خواب برای خوابی شیرین و خوشایند را دارید، بهترین زمان نوشیدن دمنوش ملایم و آرامش‌بخش کمک کننده خواهد بود. اثر آرامش‌بخشی سنبل الطیب مانند آب رو آتش برای تمام مشکلات شما قبل از خواب است. دمنوش سنبل الطیب یک راه‌حل عالی برای آسودگی و آسایش قبل از خواب به خصوص برای کسانی که مشغله‌های زیادی در طول روز داشته‌اند و می‌خواهند تمام عصبانیت و نگرانی‌های خود را برای خواب فراموش کنند، می‌باشد. اضافه کردن مقداری اسطوخودوس (لاوندر) به آن، می‌تواند تأثیر آرامش بخشی آن را بیشتر و خوابی آسوده‌تر را برای شما به ارمغان بیاورد. این گیاه‌ها به هم همکاری می‌کنند تا خوابی آسوده و دلچسب داشته باشد و بتوانید با انرژی کامل از خواب بیدار شوید.

نوشیدن دمنوش قبل از خواب و شبی ارام
نوشیدن دمنوش قبل از خواب و شبی ارام

جوشانده‌ها خوش‌طعم و تقویت کننده هستند و از آنجا که کافئین ندارند، برای سلامتی شما مفید نیز هستند. در دل سرما هیچ‌چیز به اندازه نوشیدن یک فنجان دمنوش داغ دلپذیر نیست. بهترین زمان مصرف دمنوش با توجه به خاصیتی که از آن انتظار دارید و خود دمنوش متفاوت است. در حالت کلی در هر ساعت از شبانه روز می‌توان دمنوش‌های گوناگونی نوشید و از آن لذت برد. مصرف جوشانده قدرت درمانی دارد و اگر شما دچار بدخوابی، حالت تهوع، نفخ، سرماخوردگی و مشکلات دیگر هستید، با صرف یک فنجان دمنوش آن را برطرف کنید. حتی برای از بین بردن سردرد نیز می‌توانید از انواع دمنوش‌ها استفاده کنید.

نتیجه‌گیری‌

تقریبا همه دمنوش‌های گیاهی دارای خواص مفید و کارآمدی هستند؛ چیزی که علاوه بر سعی در استفاده از این دمنوش‌ها مهم است، انتخاب زمان مصرف دمنوش‌ها است که با توجه به زمان در روز و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیشترین سود را از خواص و نوشیدن دمنوش گیاهی ببریم

موفق باشید

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

منبع: pukkaherbs

دمنوش تا چند ساعت قابل استفاده است؟

دمنوش‌ها معمولاً تا چند ساعت پس از تهیه قابل استفاده هستند، اما به موارد مختلفی نظیر نوع دمنوش، شرایط نگهداری و محیط ذخیره‌سازی بستگی دارد.

‫6 نظر

  • ریحانه گفت:

    محتوای خیلی جالبی بود. تشکر

  • رضا گفت:

    من سالهاست که دمنوش استفاده میکنم …اخیرا برای شام هم دمنوش و بیسکوییت میخورم …آیا این شام درست و مفید است ؟

    • بستگی به رژیم غذاییتون در طول روز داره. بهتره که تعادل رو در رژیم غذاییتون رعایت کنید

    • کیوان صمدی گفت:

      سلام بنده دچار سردی معده و روده شدم و صبح و ظهر و عصر بنده دفع مدفوع بصورت کاملا اظطراری دارم.آیا با دمنوش انیسون میتونم این مشکل را رفع کنم .آگر میشه لطفا زمان مصرفش رو بگین با تشکر

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *