منوی دسته بندی

معرفی۷ نوع دمنوش برای سردرد و درمان آن

دمنوش برای رفع سردرد
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

انسان در طول زندگی خود با بیماری‌های گوناگونی مواجه می‌شود. یکی از این بیماری‌ها و معضلات رایج سردرد است که می‌توان با نوشیدن دمنوش برای سردرد آن را تسکین داد.
به عنوان مثال افراد با انجام بازی‌های رایانه‌ای در طولانی مدت سبب ایجاد خستگی و ضعف و همچنین سردرد‌های شدیدی می‌شوند. بهترین زمان نوشیدن دمنوش گیاهی برای تسکین سردرد، همان ابتدایی است که در ناحیه سر احساس درد و ناراحتی می‌کنید. این گونه درد شما آرام‌تر می‌شود و کمتر باعث اذیت و آزار شما خواهد شد. در ادامه با آلمونوش همراه باشید.

دمنوش برای سردرد
دمنوش برای سردرد

اولین راهکار‌ها برای جلوگیری از سردرد

در پس تمامی این سردرد‌ها، بعد از رخ دادن آن‌ها باید به فکر راه‌حلی برای تسکین خودتان باشید. اغلب افراد سریع‌ترین روش برای تسکین سردرد خود را انتخاب می‌کنند. بله درست است، خرید و استفاده از قرص‌های مسکن که قطعا اسم آن‌ها زیاد به گوش شما رسیده است مانند استامینافن، ولی شما باید اطلاع داشته‌ باشید که با مصرف این داروهای مسکن بدن خودتان را نسبت به قرص‌های آرام بخش قوی و مقاوم می‌کنید و لازم به ذکر است که پس از مدتی استفاده از آن‌ها دیکر سردردهایتان با استفاده آن مسکن رفع نمی‌شود.

اگر در کنار اینکه می‌خواهید سردرد خود را کاهش دهید، به دنبال کاهش اضطراب نیز هستید، مقاله دمنوش برای کاهش استرس را بخوانید و از دمنوش‌هایی که برای آرامش اعصاب نیز مفید هستند هم بهره‌مند شوید.

رفع سردرد با استفاده از دمنوش‌های مناسب سردرد

شما برای رفع سردردهای خود می‌توانید به جای استفاده از دارو و قرص‌های شیمیایی به سراغ دمنوش‌های گیاهی بروید. استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای رفع سردرد، دیگر شما را با عوارضی مانند قرص‌های شیمیایی تحدید نمی‌کند. شما می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مناسب سردرد را جایگزین بسیلر مناسبی برای قرص‌های مسکن خود قرار دهید.
نکته: با همه این موارد شما هر سردردی را نباید با بی‌توجهی به آن برخورد کنید و در صورت تداوم آن حتما توصیه می‌شود به مزشک مراجعه کنید.
در ادامه ما برای شما عزیزان مقاله‌ای از دمنوش‌های تسکین دهنده سردرد که به بهبود شما در این راستا کمک می‌کنند ارائه می‌دهیم. برای افزلیش اطلاعات خود در زمینه دمنوش‌هتی سردرد و تسکین دهنده حتما توصیه می‌کنیم که ادامه متن را مطالعه کنید.


۱) دمنوش گیاهی دارچین برای سردرد

یکی از خوش‌ طعم‌ترین دمنوش‌هایی که تا به حال شما برای تسکین سردرد خود با آن مواجه می‌شوید، دمنوش گیاهی دارچین می‌باشد. این دمنوش گیاهی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. این دمنوش توانایی تسکسن سردردهایی که در پی خستگی و استرس ایجاد می‌شوند را دارد و برای افرادی که فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

دمنوش دارچین برای رفع سردرد
دمنوش دارچین برای رفع سردرد

۲) دمنوش بابونه برای رفع سردرد عصبی

از دیگر دمنوش‌های مفید و تاثیر گذار برای رفع سردرد‌های شما، می‌توان به دمنوش بابونه اشاره کرد. استفاده از این دمنوش گیاهی برای افرادی که خواب راحتی ندارند و به صورت متداوم دچار سردرد می‌شوند، به شدت توصیه می‌شود.
پس متوجه شدیم که یکی از عوامل موثر در ایجاد سردرد، کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌باشد.
شما با ایجاد چرخه زمانی مناسب برای خواب خود می‌توانید از رخ دادن این دسته سردرد‌ها که مربوط به خواب نامنظم هستند جلوگیری کنید.
دمنوش بابونه در کنار بهبود سردهای شما، خواص دیگری دارد که آن‌ها عبارتند از ، خاصیت ضد التهابی و آرام‌بخش بودن که به بهبود خواب شما کمک زیادی می‌کند. برای یادگرفتن طرز تهیه دمنوش بابونه برای برای از بین بردن سردرد، می‌توانید محتوای مربوط به آن را مطالعه کنید.

دمنوش بابونه برای رقع سردرد میگرنی
دمنوش بابونه برای رقع سردرد میگرنی

۳) دمنوش زنجبیل برای سردرد میگرنی

دمنوش زنجبیل به درمان سر’یجه و سردر کمک بسیاری می‌کند. همان طور که به این موضوع در قبل اشاره کردیم، سردرد در بدن به دلایل مختلف و متفاوتی رخ می‌دهد.
از مهم‌ترین عوامل ایجاد سردرد می‌توان به استرس، افت مواد مغذی و ویتامینی، ضعف سیستم بدنی، افت انرژی در بدن، به هم خوردن سیستم گوارش در بدن، هضم غذا و مبتلا شدن به بیماری‌های تضعیف کننده بدن اشاره کرد.
همچنین این دمنوش رفع سردرد، علاوه بر سردرد‌های عادی می‌تواند در رفع سردردهای میگرنی که شدید و عصبی هستند، تاثیر بسیار مفیدی بگذارد.

از بین بردن سردرد با دمنوش زنجبیل
از بین بردن سردرد با دمنوش زنجبیل


۴) دمنوش نعنا برای سردرد سرماخوردگی

علاوه بر خاصیت ضد سردرد این دمنوش، دمنوش نعناع خاصیت ضد التهابی نیز دارد و برای آرام‌تر شدن سر و ذهن شما بسیار خوب است.
نوشیندن یک فنجان از دمنوش نعنا در آرامش اعصاب شما تاثیر به سزایی دارد و برای رفع سردردهای هصبی نیز همانند دمنوش زنجبیل توصیه می‌شود.

دمنوش نعناع برای سردرد سرماخوردگی
دمنوش نعناع برای سردرد سرماخوردگی


۵) دمنوش پونه برای رفع سردرد

این دمنوش عطری مشابه دمنوش نعنا دارد و در فصول گرم سال رشد می‌کند. این دمنوش خاصیتی آرامش بخش دارد و باعث تسکین سردردهای ناشی از استرس و نگرانی می‌شود. دمنوش پونه علاوه بر رفع سردرد، خواص دیگری نیز دارد که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این خواص عبارتند از رفع سرماخوردگی، بهبود نفخ و رفع درد در ناحیه سر و گردن و چشم.

دمنوش گیاهی پونه کوهی برای رفع سردرد
دمنوش گیاهی پونه کوهی برای رفع سردرد

۶) دمنوش اسطوخودوس مناسب سردرد

این دمنوش گیاهی طعم نسبتا تلخی دارد و برای اینکه راحت بتوانید این دمنوش را میل کنید توصیه می‌شود به هنگام استفاده کمی عسل یا نبات را برای طعم دهندکی به آن اضافه کنید.
علاوه بر خواص دمنوش برای سردرد، در زمینه‌های دیگر مانند کاهش استرس، آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی نقش موثری دارد.
در واقع نوشیدن دمنوش اسطوخودوس برای درمان سردرد عصبی، سینوسی و میگرنی بسیار مفید است.

دمنوش اسطوخودوس برای بهبود سردرد
دمنوش اسطوخودوس برای بهبود سردرد

۷) بهترین دمنوش برای سردرد دمنوش رزماری

از گذشته تاکنون، دمنوش رزماری برای رفع سردردهای میگرنی به حساب می‌آید. بدون توجه به میزان و شدت سردرد، می‌توانید از دمنوش رزماری برای بهبود آن استفاده کنید.

دمنوش رزماری برای سردرد
دمنوش رزماری برای سردرد
این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

‫2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *