منوی دسته بندی

۱۴ دمنوش و گیاه دارویی مؤثر برای افزایش هوش و تقویت حافظه

گیاه دارویی و دمنوش برای افزایش هوش
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اگر حافظه ضعیفی دارید میتوانید از دمنوش برای افزایش هوش استفاده کنید. دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه تأثیر خوبی بر حافظه و هوش شما می‌گذارد. پس پیشنهاد می‌کنیم حتماً از دمنوش‌هایی که در ادامه لیست شده‌اند، استفاده کنید. تأثیر این دمنوش‌ها برای تقویت حافظه اثبات شده است. در ادامه این مقاله با دمنوش گرم کننده مغز آلمونوش همراه باشید.

دمنوش برای افزایش هوش
دمنوش برای افزایش هوش

پس از مقدمه، به بخش اصلی محتوا می‌رسیم. در ادامه این پست همان‌طور که قرار بود، به شما دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه و افزایش هوش معرفی می‌شود. قطعا مصرف این دمنوش‌ها باعث بهبود کارکرد مغز و ذهن می‌شود.

مطلب پیشنهادی: خواص دمنوش گزنه  

۱_ دمنوش گیاهی زنجبیل برای تقویت هوش

خواص درمانی

زنجبیل به عنوان یک دمنوش برای افزایش هوش استفاده می‌شود که خاصیت تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، تقویت کننده قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشارخون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل به شمار می‌رود.

دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل

موارد منع مصرف

زیاده‌روی در مصرف این دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه نه تنها سودی ندارد، بلکه باعث ایجاد فشارخون و ضعف نیرو جنسی می‌شود. زنجبیل برای افرادی که دچار زخم معده هستند توصیه نمی‌شود و مصرف هم‌زمان آن با مصرف داروهای ضد انعقاد که برای رقیق شدن خون استفاده می‌شود منع شده است.

مطلب پیشنهادی: ۲۰ دمنوش خنک تابستانی
 

 

۲- افزایش تمرکز و تقویت حافظه با دمنوش دارچین

خواص درمانی

این دمنوش گرم کننده مغز، غیر از افزایش حافظه و تقویت ذهن فواید دیگری نیز دارد که احتمالا از آن بی‌خبرید. از دارچین می‌توان به عنوان محرک اعصاب، آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، نیرو بخش، دمنوش گیاهی تقویت حافظه، افزایش دهنده فشارخون، ضد دلهره و ضد بوی بد دهان استفاده کرد.


اگر حس می‌کنید بیمار شده‌اید چای دارچین را فراموش نکنید، همچنین از خواص دیگر دمنوش دارچین می‌توان به افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد. می‌توانید با یک شاخه نبات دمنوش گرم کننده مغز دارچین را مطابق مزاج خود میل کنید.

دمنوش دارچین
دمنوش دارچین

موارد منع مصرف

برخلاف اینکه مصرف این دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه مفید است، اما مصرف آن برای زنان باردار مضر شناخته شده است. مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم‌ها و ترک‌های گوشه دهان و سوزش معده می‌شود. دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون می‌شود.

دمنوش دارچین برای زنان باردار مضر است
دمنوش دارچین برای زنان باردار مضر است 

۳_ دمنوش برای افزایش هوش: زعفران

دمنوش گرم کننده مغز زعفران تاثیر بسزایی در افزایش حافظه دارد. دمنوش زعفران خاصیت اشتهاآور داشته و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر دارد، همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند. این دمنوش به علت فرح بخش بودن خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد و مصرف آن باعث باز شدن اشتها می‌شود. همچنین از نوشیدنی گیاهی زعفران به‌عنوان دمنوش افزایش قد نیز استفاده می‌شود و تأثیرات مثبت آن روی رشد قد دیده شده است.

دمنوش زعفران
دمنوش زعفران

۴_ گیاه دارویی جعفری و آویشن

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌ مدت، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری و این دمنوش گرم کننده مغز استفاده کنید. استفاده از این ۲ گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود و باعث افزایش هوش می‌شود.

 ۵_ جلوگیری از کند ذهنی با سعد کوهی

خیلی از افراد به خاطر کند ذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کند ذهنی و افزایش هوش از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند که باعث افزایش هوش در افراد می‌شود.

سعد کوهی
سعد کوهی

۶_ گیاه دارویی آویشن برای بهبود حافظه

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص‌های طب سنتی دمنوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم کرده قوی هستید، دمنوش آویشن گزینه خوبی است.

۷_مریم گلی مؤثر در بین گیاهان دارویی افزایش هوش

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

گیاه مریم گلی برای تقویت حافظه
گیاه مریم گلی برای تقویت حافظه

۸_ اسطوخودوس گیاهی دیگر برای افزایش هوش

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

اسطوخودوس
اسطوخودوس

۹_ تأثیر عجیب اکلیل در افزایش حافظه (رزماری)

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی ۳ بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه و در نتیجه افزایش هوش شما می‌شود.

۱۰_ گیاه نعناع فلفلی برای تقویت حافظه

از نعناع نیز به عنوان یک گیاه تقویت کننده هوش استفاده می‌شود. اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید. پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم در هفته چندین بار از این دمنوش برای افزایش هوش استفاده کنید.

 ۱۱_ دمنوش بابونه برای تقویت حافظه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

۱۲_ بهترین در بین گیاهان دارویی تقویت حافظه: جینکو

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید. جینکو از بعضی دمنوش های گرم کننده مغز حتی می‌تواند سود بیشتری برای شما داشته باشد.

۱۳_ گیاه دارویی برای تقویت حافظه: باکوبا

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت ۲ تا ۳ ماه مؤثر هست.

گیاه باکوبا
گیاه باکوبا

۱۴_ کندر یک معجون فوق العاده برای تقویت حافظه در طب سنتی

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: ۲۰ دمنوش خنک تابستانی

 

کلام آخر

دمنوش تقویت حافظه مقداری به عملکرد شما کمک می‌کند اما به خاطر داشه باشید مصرف تمامی موارد ذکر شده اعم از دمنوش‌ها و گیاهان دارویی فوق باعث افزایش هوش و جلوگیری از الزایمر و تقویت حافظه می‌شوند اما باید طبق طبع بدن شما استفاده شوند و هرگونه استفاده بیش از حد موجب آسیب به بدن شما می‌شود، تجویز این دمنوش‌ها باید زیره نظر دکتر طب سنتی صورت بگیرد.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

چه کنیم مغز گرم شود؟

سردی مغز و تغییر مزاج از مشکلاتی است که سالیان سال است مردم با آن درگیرند. با نوشیدن دمنوش های گرم کننده مغز، مصرف کندر، عسل، مویز و… مغز خود را گرم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *