منوی دسته بندی

۴ دمنوش برای افزایش قد+ روش تهیه و خواص آن‌ها

دمنوش برای افزایش قد
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

کوتاهی قد مسئله‌ای است که بسیاری از افراد بنا به دلایل محیطی یا وراثتی دچار آن هستند و از آن رنج می‌برند. افراد برای برطرف کردن این مشکل به روش‌های طبیعی و غیرطبیعی مختلفی روی می‌آورند که استفاده از دمنوش برای افزایش قد یکی از این روش‌ها می‌باشد. روش‌های مختلف علمی و غیر علمی وجود دارد که توسط افراد مختلف به عنوان روش‌های تأثیر گذار بر افزایش قد معرفی شده است. به خصوص که کوتاهی قد یک مشکل رایج است و بسیاری از افراد به آن دچار هستند در این زمینه افراد سودجویی بسیاری هستند که با فروش محصولات بی اثر و تقلبی از مردم کلاهبرداری می‌کنند. اما امروز این پست درباره این گونه افراد نیست.

دمنوش افزایش قد

به گزارش از وبسایت آلمونوش، قصد داریم دمنوش های افزایش قد را معرفی کنیم که به طور طبیعی بر روی هورمون‌ها و سیستم بدن شما تأثیر می‌گذارد و سبب افزایش قد به صورت طبیعی می‌شوند. کوتاهی قد به خودی خود چیز بدی نیست اما تاثیراتی که روی فرد میزارد زیاد خوشایند نمی‌باشد. برای مثال کوتاهی قد می‌تواند سبب ایجاد خلل در روابط فرد، کمبود اعتماد به نفس، ایجاد مشکل در انجام کارهای روزمره و مشکلاتی از این قبیل باشد. اگر می‌خواهید با دمنوش‌های رشد قد آشنا شوید، تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

چه قدی کوتاه به حساب می‌آید

می‌دانید که کوتاهی یا بلندی قد یک معیار نسبی است و باید حد آن را با اعداد و ارقام مشخص کرد تا به نتایجی یکسان دست یابیم. شاید تعدادی از افرادی که در این صفحه به دنبال دمنوش برای افزایش قد می گردند واقعاً قدکوتاه نباشند و تنها دچار یک تصور اشتباه شده باشند. در نتیجه باید بر اساس تحقیقات و محاسبات، و یافته‌های علمی دانشمندان تصمیم بگیریم. به دنبال این پرسش دانشمندان با انجام تحقیقات و مشاهدات ، حد مناسب قد را در سنین مختلف ارزیابی کرده اند.  در نهایت نتیجه گرفتند که اگر در پایان سن رشد قد دختران بالاتر از ۱۶۲ سانتی متر و قد پسران  در بازه ۱۷۲ تا ۱۷۵ نباشد این افراد دچار کوتاهی قد هستند. همچنین در زنان و مردان نیز اعداد جداگانه تعیین شده است.  اگر قد زنان بلندتر از ۱۵۲ و قد مردان بلندتر از ۱۶۲ سانتی متر نباشد نشانه های از کوتاه بودن قد آنهاست و باید برای آن چاره ای بیاندیشند.

چه کسانی قد کوتاه به حساب می‌آیند
چه کسانی قد کوتاه به حساب می‌آیند

دلیل کوتاه بودن قد افراد چیست

 کوتاهی قد در بسیاری از موارد یک امر طبیعی و وراثتی است  که در بعضی موارد به یک اختلال تشبیه می‌شود. در بیشتر موارد دلیل کوتاهی قد افراد مسائل ژنتیکی و خانوادگی است که حتی ممکن است از فامیل های درجه دو اثر گرفته باشد. در بعضی موارد نیز اختلال کوتاهی قد به دوران کودکی فرد مربوط می‌شود و این کم و کاست نسبت به آن دوران است. بنا به گفته برنا، از مهمترین بیماری هایی که سبب کوتاهی قد می‌شوند عبارت است از: سوء تغذیه در دوران کودکی، عفونت‌های مزمن و تکرار شونده، بیماری‌های دستگاه گوارش، کم کاری تیروئید، تاخیر بلوغ سرشتی، کم بودن هورمون رشد، کم خونی مزمن و عوامل دیگر. همچنین کوتاه بودن قد می‌تواند به دلیل وجود اختلالات کروموزومی، سندروم ترنر و نقص در استخوان‌ها باشد که در این صورت دیگر راه درمانی برای آن وجود ندارد.

دلیل کوتاه بودن قد افراد چیست
دلیل کوتاه بودن قد افراد چیست

دمنوش برای افزایش قد

حال به بخش اصلی رسیدیم و قصد داریم بهترین دمنوش برای افزایش قد را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم. یادتان باشد که نباید سر خود دست به مصرف هرگونه داروی طبیعی یا غیر طبیعی بزنید و قبل از آن حتما باید از افراد متخصص مشورت بگیرید.

مطلب پیشنهادی: بهترین دمنوش برای صبحانه  

دمنوش زعفران برای افزایش قد

یکی از دمنوش‌هایی که به شدت برای افزایش قد توصیه می‌شوند، دمنوش زعفران برای بلند شدن قد است. زعفران دارای برخی ترکیبات آلی و معدنی است که سبب استحکام و افزایش قدرت استخوان‌ها می‌شود. نوشیدنی تقویت کننده زعفران خون ساز است و سبب بهتر شدن گردش خون در بدن فرد می‌شود. این دمنوش برای افزایش قد کودکان نیز به خصوص توصیه می‌شود و دارای ویتامین و مواد و مواد معدنی است که برای رشد استخوان‌ها مفید است. همچنین این ویتامین‌ها سبب بهینه سازی مصرف غذایی به خصوص دریافت کلسیم از مواد غذایی می‌شود.

روش تهیه این دمنوش برای افزایش قد

روش تهیه دمنوش افزایش قد زعفران نیز بسیار ساده است. مقداری از گیاه زعفران را در یک فنجان یا طرفی که در آن دمنوش درست می‌کنید بریزید و بر روی آن آب جوش بریزید. پس از اضافه کردن آب جوش، روی ظرف یک درب بگذارید و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این زمان می‌توانید درب ظرف را بردارید و دمنوش خوشمزه خود را نوش جان کنید. اگر دوست دارید دمنوش شما شیرین شود، به جای استفاده از شکر یا شیرین کننده‌های غیر طبیعی، از عسل استفاده کنید. برای میزان مصرف این دمنوش در روز نیز باید از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرید و حدودهای سلامت را رعایت کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن در روز سبب بروز مشکلات و عوارض می‌شود. نهایتا بیشتر از ۳ فنجان در روز این دمنوش برای رشد قد خود یا دیگران استفاده نکنید. همچنین می‌توانید از این دمنوش خوشمزه برای مهمانی‌ها سرو کنید و با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید.

دمنوش زعفران برای افزایش قد
دمنوش زعفران برای افزایش قد

دمنوش پونه برای رشد قد

گیاه دیگری که طب سنتی پیشنهاد می‌شود برای بلند شدن قد به شیوه‌های مختلف مصرف شود، دمنوش پونه است. خوشبختانه گیاه پونه کمیاب نیست و در دسترس عموم قرار دارد و می‌تواند بهترین دمنوش برای افزایش قد باشد. این ادویه به صورت‌های مختلف و در غذاهای گوناگون فرهنگ ایرانی مانند ماست و دوغ، دمنوش و شربت یا در دستور پخت بعضی غذاها به کار می‌رود. گیاه پونه حاوی آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، منیزیم، کلسیم، فسفر، ویتامین C و بسیاری از عناصر دیگر می‌شود. حتما می‌دانید که متخصصین لبنیات را به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از کلسیم برای رشد و استحکام استخوان توصیه می‌کنند. گیاه پونه نیز عنصر کلسیم را در خود دارد و با نوشیدن آن می‌توانید آن را به بدن خود منتقل نمایید.

طرز تهیه دمنوش رشد قد پونه

حال به سراغ روش تهیه دمنوش پونه می‌رویم تا از خواص آن بهره‌مند شویم. ابتدا ۴ تا ۶ قاشق غذا خوری برگ تازه پونه بردارید و در ظرف بیندازید. سپس به آن آب جوش اضافه کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش به صورت کامل دم بکشد. این گونه بهترین دمنوش برای افزایش قد بزرگسالان و کودکان را دارید و می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر می‌خواهید نوشیدنی خود را شیرین کنید، به آن مقداری عسل اضافه کنید. حواستان باشد که بیشتر از ۲ فنجان دمنوش پونه بیشتر در طول روز ننوشید.

دمنوش رشد قد پونه
دمنوش رشد قد پونه

نوشیدن دمنوش جنسینگ برای بلند شدن قد

گیاه جنسینگ خواص گوناگونی دارد و سه نوع مختلف آن با نام‌های جنسینگ آمریکایی، جنسینگ آسیایی و جنسینگ سیبری شناخته می‌شود. ویتامین‌های و مواد معدنی که در این گیاه نهفته هستند، سبب رشد استخوان‌ها می‌شوند و اسکلت استخوانی بدن را مستحکم می‌کنند. به علاوه خود جنسینگ و دمنوش آن خواص دیگری نیز دارند: به عنوان مثال نوشیدن این دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه، افزایش میل جنسی زنان و مردان، تنظیم سوخت و ساز بدن، تنظیم فشار خون و… مفید می‌باشد.

روش تهیه دمنوش جنسینگ برای بلند شدن قد

برای درست کردن دمنوش جنسینگ، باید از ریشه این گیاه یا پودر آن استفاده کنید. مواد لازم برای درست کردن این دمنوش افزایش قد:

  • ۱ قطعه ریشه جنسینگ یا یک قاشق غذا خوری پودر جنسینگ
  • آب جوش به میزان ۱ فنجان
  • ۱ قاشق چای خوری عسل

اگر از ریشه گیاه جنسینگ برای درست کردن دمنوش آن استفاده می‌کنید، آن را پوست بگیرید و به چند برش تقسیم کنید. تکه‌های جنسینگ یا پودر آن را در فنجان‌هایی که در آن‌ها آب جوش ریختید بریزید. اجازه دهید دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس آن را نوش جان کنید. مثل همیشه برای شیرین کردن نوشیدنی به آن عسل اضافه کنید و از استفاده کردن از شیرین کننده‌های غیر طبیعی پرهیز کنید. برای دیدن نتایج مطلوب آن به مدت ۴۵ روز هر شب یک فنجان از این دمنوش را میل کنید. اما برای افرادی که ناراحتی اعصاب و یا دیابت دارند، مصرف آن توصیه نمی‌شود.

بابونه دمنوش افزایش قد بزرگسالان

بابونه ارزش غذایی زیادی دارد و مصرف آن بر روی هورمون‌های رشد فرد تأثیر می‌گذارد. این دمنوش افزایش قد بزرگسالان خواص زیادی دارد و از قدیم چای بابونه توسط مردم مورد توجه بوده است. دمنوش بابونه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد و مسکنی فوق العاده برای دردهای عصبی می‌باشد.

طرز تهیه دمنوش بابونه

حال به سراغ روش تهیه این دمنوش گیاهی برای افزایش قد می‌رویم تا از خصوصیات بی‌نهایت آن استفاده کنیم. برای خواندن و دیدن طرز دم کردن دمنوش بابونه، می‌توانید این محتوا را مطالعه کنید. اما به اختصار در اینجا نیز توضیحی اجمالی می‌دهیم. همچنین اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان برای مصرف دمنوش بابونه کِی است، این محتوا را بخوانید.

در قوری مقداری آب جوش بریزید و سپس تکه‌های سیب به آن اضافه کنید و آن‌ها را با یک قاشق ترجیحا چوبی له کنید. سیب‌ها را گرم کنید تا راحت‌تر له شوند. روی قوری را بپوشانید و برای ۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای بابونه دم بکشد و سپس آن را نوش جان کنید. یادتان باشد که بیشتر از یک فنجان دمنوش بابونه در روز ننوشید.

بابونه دمنوش گیاهی برای افزایش قد
بابونه دمنوش گیاهی برای افزایش قد

جمع بندی و سخن پایانی

امیدواریم از این محتوا استفاده کافی را برده باشید و با دمنوش‌های گیاهی برای افزایش قد آشنا شده باشید. دمنوش‌ها تا حدودی با تحریک هورمون‌های رشد شما می‌توانند در افزایش قد شما کمک کننده باشند، اما باید موارد دیگر را نیز در کنار آن رعایت کنید. ممکن است این کوتاهی قد ژنتیکی باشد و دیگر نتوان کاری برای آن انجام داد.
پیروز و سربلند باشید!??

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *