منوی دسته بندی

۷ خواص دمنوش بابونه و آویشن برای بدن+ طرز تهیه

خواص دمنوش آویشن و بابونه
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مصرف دمنوش در فرهنگ غذایی ایرانی بسیار رایج است. با توجه به قدمت علم پزشکی و طب سنتی ایرانی، هزار و یک راه درمان و داروی گیاهی برای بیماری‌ها مختلف معرفی شده است. دمنوش بابونه و آویشن، یکی از آن نوشیدنی‌هایی ترکیبی است که علاوه بر خواص بسیار، طرفداران زیادی نیز دارد. هم گیاه بابونه و هم گیاه آویشن، هر کدام جداگانه خواص اعجاب‌انگیز و جالبی دارند و ترکیب این دو با هم، یک نوشیدنی به شدت مقوی برای بدن می‌سازد. تا انتها با وبلاگ آلمو نوش همراه باشید تا از خواص دمنوش بابونه و آویشن مطلع شوید.

دمنوش بابونه و آویشن
خواص دمنوش بابونه و آویشن

طبع دمنوش بابونه و آویشن

طبع دمنوش بابونه و آویشن گرم و خشک است. برای افردای که مزاج گرم و خشک دارند، ترکیب آویشن و بابونه ترکیب بسیار عالی می‌باشد. در کل انواع دمنوش‌ها به طبیعت بدن افرادی که مزاج گرم و خشک یا صفراوی دارند کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه دمنوش رازیانه  

خواص دمنوش بابونه و آویشن

در ادامه با خواص دمنوش بابونه و آویشن آشنا خواهید شد و شگفتی‌های این معجون طبیعی را برای شما شرح خواهیم داد.

اولین خاصیت دمنوش بابونه و آویشن: دشمن سرماخوردگی

از فواید دمنوش آویشن و بابونه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به تنهایی هر کدام از این نوشیدنی‌ها برای دفع و از بین بردن سرماخوردگی مفید هستند. اگر به استفاده از روش‌های طبیعی اعتقاد دارید، هنگام سرماخوردگی به جای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، از دمنوش بابونه و آویشن استفاده کنید. یکی از خاصیت‌های دمنوش آویشن، خلط آوری و روان کردن حلق است. ترکیب این ویژگی با خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن که گیاه بابونه دارد، یک دمنوش قوی برای سرماخوردگی می‌سازد. در فصول سرد سال می‌توانید برای جلوگیری از سرماخوردگی به‌طور روزانه ۲ فنجان از این دمنوش بنوشید.

مراقبت از پوست با خواص دمنوش بابونه و آویشن

دمنوش بابونه و آویشن برای پوست سفید راه‌حل مناسبی است. در صورتی که به دنبال روشی خانگی برای درمان آکنه هستید، پیشنهاد می‌شود از ترکیب دمنوش بابونه و آویشن استفاده کنید. از خواص دمنوش بابونه و آویشن سفید سازی پوست و شفاف کردن آن است. با استعمال موضعی دم کرده بابونه می‌توانید می‌توانید پوست خود را درخشان و سفید کنید و کثیفی‌های روی آن را از بین ببرید.

مراقبت از پوست با دمنوش بابونه و آویشن

خاصیت دمنوش بابونه و آویشن برای خوابی بهتر

اگر برای خواب شب مشکل دارید، می‌توانید دمنوش بابونه و آویشن را امتحان کنید. از خواص دمنوش بابونه و آویشن می‌توانید به ریلکس کردن و افزایش آرامش شما اشاره کرد. این نوشیدنی به دلیل وجود آپی‌جنین در بابونه عصب‌های شما را آرام می‌کند و شما را دچار خواب‌آلودگی می‌کند.  یک مطالعه روی زنانی که در دوران بعد از بارداری قرار داشتند و دچار کمبود خواب و افسردگی بودند به این نتیجه رسید خانم‌هایی که به مدت دو هفته به‌طور مرتب چای بابونه مصرف کردند، بهبود کیفیت خواب را تجربه کردند. وجود آویشن نیز تنش‌ها و استرس‌ها را در بدن شما از بین می‌برد و اعصاب شما را راحت می‌کند.

کاهش التهاب با ترکیب دمنوش بابونه و آویشن

التهاب واکنش طبیعی بدن به عفونت یا زخم است. به دلیل وجود نوعی ماده معدنی در دمنوش گیاهی آویشن، این گیاه قادر است نوعی آنزیم التهابی را که باعث بیماری‌های التهابی متعدد می‌شود را دفع کند. درست است که التهاب یک واکنش طبیعی است، اما التهاب مستمر برای بدن مضر است و به آن آسیب می‌زند.

حفظ سلامت قلب با چای بابونه و آویشن

بابونه از طریق کاهش فشار خون و سطح کلسترول بد به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین یکی از خواص گیاه آویشن نیز کاهش فشار خون است. با توجه به خواص دمنوش بابونه و آویشن، مصرف نوشیدنی این نوشیدنی گیاهی باعث بهبود ضربان قلب و کاهش فشار خون در بدن انسان می‌شود. در ترکیبات دمنوش آویشن و بابونه فلاونوئیدها وجود دارند که سبب پایین آوردن سطح کلسترول و فشار خون می‌شوند.

کمک به هضم غذا و گوارش با نوشیدن این دمنوش

از دیگر خواص دمنوش آویشن و بابونه، کمک به هضم غذا و گوارش است. ترکیب بابونه و آویشن در درمان سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، ناراحتی معده، گاز و پیشگیری از زخم معده اثرگذار است. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد که خواص ضد التهاب و ضد انقباض آن در پیشگیری از اسهال و استفراغ مؤثر است.

تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن امنیت بدن

چای بابونه و آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار است. خواص دمنوش گیاهی آویشن و بابونه، بالا بردن سطح ایمنی بدن و محافظت در برابر بیماری‌ها است. از دیگر خواص دمنوش بابونه و آویشن محافظت آن از شما در برابر بیماری‌ها است. گیاه اویشن دارای ویتامین‌های C، A و K می‌باشد؛ در نتیجه مصرف دمنوشی که حاوی آویشن است، باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود. همچنین بابونه نیز برای تسریع درمان سرماخوردگی نیز استفاده می‌شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد برای آنکه به بیماری نیز دچار نشوید می‌توانید به‌طور روزانه از این دمنوش بنوشید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن

حال پس از شناخت مزایا و خواص دمنوش گیاهی بابونه و آویشن خوب است تا طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن در کمتر از ۱۰ دقیقه فرا گیرید و استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: دمنوش افزایش قد  

مواد لازم و روش تهیه دمنوش بابونه و آویشن

  • گیاه بابونه
  • گیاه آویشن
  • قوری
  • آب جوش
  • قاشق
  • صافی

مقداری بابونه به همراه آویشن داخل قوری بریزید و درون آن آب جوش بریزید. سپس آن را روی حرارت کم و ملایم مثل بخار کتری قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید. برای شیرین کردن دمنوش می‌توانید از عسل استفاده کنید یا با آبِ لیموی تازه آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن
طرز تهیه دمنوش بابونه و آویشن

جمع بندی

خواص دمنوش بابونه و آویشن بی‌شمار است و هر دوی این گیاه‌ها دارای خاصیت‌های زیادی هستند و مصارف گوناگونی دارند. ترکیب آویشن و بابونه ترکیبی جادویی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی شما را برطرف کند. برای حفظ سلامتی خود روزانه یک یا دو فنجان از این دمنوش بنوشید تا خود را در برابر بیماری‌ها به خصوص در فصول سرد سال حفظ کنید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانحال ید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *