منوی دسته بندی

۱۶ گیاه برای افزایش وزن، اشتها و چاق شدن طبیعی بدن!

گیاه برای افزایش وزن
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

همان‌طور که بسیاری از افراد با وزن بالای خود مشکل دارند و به دنبال دمنوش برای لاغری هستند، اما افرادی هم هستند که از کمبود وزن و لاغری رنج می‌برند و از گیاه برای افزایش وزن و دمنوش‌های گیاهی و طبیعی استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزء آن دسته کسانی هستید دچار کمبود وزن هستید و این موضوع شما را دچار مشکل کرده است، می‌توانید با مصرف گیاه دارویی برای آن چاره‌ای بیندیشید. قبل از خواندن این پست بدانید که برای تصمیم به اضافه کردن یا کم کردن وزن، در اولین مرحله باید با یک متخصص تغذیه یا متخصص مشورت کنید سپس دست به هر اقدامی بزنید. تا انتهای این نوشته با آلمونوش همراه باشید.

گیاه برای افزایش وزن بدن و چاق شدن

حال وارد قسمت اصلی محتوا می‌شویم. در ادامه ۱۶ گیاه طبیعی به شما معرفی شده‌اند که مصرف آن‌ها باعث افزایش وزن، افزایش اشتها، افزایش وزن و به عبارت دیگر چاقی می‌شوند.

۱- لوبیا

لوبیا دارای فیبر و پروتئین بسیار زیادی است و جزء بهترین غذاها برای افزایش وزن می‌باشد. همچنین می‌توان از لوبیا در انواع مختلفی از غذاها مثل سوپ، آش و حتی قرمه سبزی استفاده نمود. لوبیا بخاطر دسترسی آسان به آن خیلی در زندگی روزمره افراد کاربرد دارد.
این گیاه چند نوع مختلف همچون لوبیا سیاه، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا چیتی دارد که خوردن آنها وزن شما را زیاد می‌کند. لوبیا از دسته‌ی حبوبات است که کربوهیدرات و پروتئین لازم برای اضافه وزن را دارد.

مصرف گیاه لوبیا باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود

مصرف گیاه لوبیا باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود

۲- شیر بادام

این نوشیدنی مفید را می توان پس از جوشاندن شیر و بادام آماده میل کردن کنید همچنین برای جذب خواص بیشتر خرما و انجیر هم همراه آن بخورید.
ابتدا آن را روی حرارت بگذارید تا به اندازه لازم بجوشد، سپس شیر را صاف کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد آن را میل کنید. سعی کنید که هر روز به مدت ۳۰ روز این نوشیدنی را میل کنید زیرا که روشی بسیار سالم برای اضافه کردن وزن است.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه دمنوش گیاهی

 ۳- ریشه‌های قاصدک

این گیاه ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی دارد به افزایش وزن کمک می‌کند، ریشه های قاصدک اشتها را بیشتر می‌کند و همچنین برای درمان بیماری‌های گوناگون مانند یبوست، سوءهاضمه و سنگ صفرا مفید می‌باشد. اگر از این نوشیدنی استفاده می‌کنید و طعم تلخ آن را دوست ندارید می‌توانید از کمی شکر یا عسل استفاده کنید.
برای تهیه آن کافیست حدود ۲۰ الی ۳۰ گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را داخل یک لیتر آب را به مدت ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم. از جوشانده شده ی آن می‌توان روزی ۳ بار به مقدار یک فنجان مصرف کرد که طبق نتایج تا یک ماه مصرف خودش را تاثیر می‌گذارد.

۴- چای بابونه برای اضافه کردن وزن

استفاده از بابونه به عنوان داروی گیاهی برای افزایش وزن کل بدن از قبدیم رایج بوده. این گیاه که در کشورمان بسیار محبوب است را با استفاده از عصاره ی آن چای درست کرد و باید آن را بطور متداول استفاده کرد تا وزن بگیرید. ورزش کردن با اینکه کالری می‌سوزاند اما اشتها را هم بهبود می بخشد و این امکان را می‌دهد بیشتر غذا بخورید تا وزن بگیرید.

بابونه گیاه برای افزایش وزن

بابونه گیاه برای افزایش وزن

۵- شیرین بیان

شیرین بیان نیز گیاهی است که به افزایش اشتها و افزایش وزن کمک می‌کند. اما از این گیاه اغلب به دلیل داشتن فواید و خواص دارویی زیاد برای بهبود بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بیشتر متخصصان در طب سنتی عقیده دارند که برای استفاده صحیح از آن باید مقدار کمی از شیرین بیان را در آب بجوشانیم و آن را میل کنیم.

۶- خار مریم

گیاه خار مریم گیاهی بسیار مفید و کمیاب است که خواص دارویی زیادی دارد که به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش‌، اشتهاآوری و هضم غذا بکار می‌رود.

۷- مارچوبه و افزایش وزن

این گیاه که دارای کالری بالایی می‌باشد و می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای مصرف آن باید شیر بجوشانیم و کمی پودر مارچوبه را همراه کره با آن به خوبی مخلوط کنیم. از این نوشیدنی روزی یک الی دوبار می‌توان در روز مصرف کرد.

۸- زنجبیل

زنجبیل برای ایرانیان ارزش به سزایی دارد و از خواص دارویی بالایی نیز برخوردار است و اکثر اوقات برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های موجود در بدن مصرف می‌‌شود. مصرف پشت سرهم این گیاه ممکن است عملکرد سیستم گوارش را بهتر کند و همچنین اشتها را افزایش دهد. از زنجبیل هم می‌توان به عنوان ادویه در غذاها و هم چای زنجبیل را با جوشاندن زنجبیل در فنجان آب استفاده کرد. حتی ترکیب فوق العاده مفید زنجبیل با دارچین را نیز می‌توان مصرف کرد.

۹- نان سبوس‌دار برای افزایش اشتها و افزایش وزن

نان گندم که مواد مغذی بسیار زیادی را داراست و نسبت به نان سفید فواید بیشتری دارد و باید بخشی از رژیم غذایی مخصوص چاقی باشد. فیبر موجود در نان گندم یرای سیستم گوارشی مناسب است و سطح انرژی بدن را بهبود می‌بخشد تا موجب افزایش اشتها شود.

افزایش اشتها و چاقی با مصرف نان سبوس دار

افزایش اشتها و چاقی با مصرف نان سبوس دار

۱۰- مصرف جینسینگ افزایش وزن

جینسینگ به دلیل داشتن خواص دارویی مدتی است که در نسخه‌های دکتران نیز دیده می‌شود؛ مصرف این گیاه می‌تواند استرس، درد و خستگی بدن را کاهش دهد همچنین انرژی و نشاط را در فرد بیشتر کند. از این گیاه برای رژیم لاغری نیز استفاده می‌شود اما برای افزایش وزن پیشنهاد می‌شود که یک قاشق پودر جینسینگ را به همراه یک قاشق چای خوری کره به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید آن را مصرف کنید و یا دو قاشق پودر جینسینگ را با دو قاشق چای خوری کره در یک لیوان شیر ولرم مخلوط و میل کنید.

۱۱- عدس: گیاه برای چاق شدن

عدس که از قدیم در ایران یک غذای اصیل و محبوب است سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است. از عدس در غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای اضافه کردن وزن بهترین راه مصرف عدس به صورت ناشتا و به عنوان صبحانه بعد از بیدار شدن می‌باشد. استفاده منظم آن باعث افزایش وزن و بخصوص چاقی صورت می‌شود.

۱۲- گردو

گردو یکی دیگر از خوراکی های پر مصرف در بین ایرانیان است که می‌تواند به همراه بادام و دانه آفتابگردان میان وعده سالم و خوبی برای افراد باشد. گردو از کالری فوق العاده زیادی برخوردار است که حتی از آن در مناطقی از کشور برای خوشمزه تر کردن غذاها استفاده می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند که هرروز یک الی دو عدد گردو را بخورید.

۱۳- اسطوخودوس: گیاه برای افزایش وزن

از گیاه اسطوخودس یک دمنوش گیاهی برای تابستان نیز تهیه می‌شود که واقعا در فصل گرما برای حرارت و دمای بدن مفید است. این گیاه پر از خاصیت‌های دارویی می‌باشد و اغلب برای درمان بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. شایع ترین بیماریی که برای بهبود آن از اسطوخودوس استفاده می‌شود زخم معده است. این گیاه باعث رفع بی اشتهایی می‌شود. علاوه بر این خاصیت ‌ها از اسطوخودوس برای رفع خستگی و استرس و داشتن خوابی راحت و آرام استفاده می‌شود.
این گیاه را می‌توان با برخی دیگر از گیاهان مثل به‌لیمو، زنجبیل، پونه و، بابونه و… مخلوط نمود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

مصرف اسطوخودس گیاه برای افزایش وزن

مصرف اسطوخودس گیاه برای افزایش وزن

۱۴- بهار نارنج

شکوفه درخت نارنج یا به اصطلاح همان بهار نارنج که گلی سفید رنگ و بسیار خوش بو است طبعی گرم دارد که به مشکلات گوارشی از جمله بی اشتهایی کمک می‌کند و باعث میشود اشتیاق فرد برای خوردن بیشتر شود. این دمنوش خوش طعم است اما برای بهتر شدن طعم آن می‌توان کمی عسل یا نبات به آن اضافه کرد.

مطلب پیشنهادی:  زمان مصرف دمنوش

 ۱۵- میخک

این داروی گیاهی برای افزایش وزن کل بدن گیاهی کوچک است و از آن به عنوان ادویه‌ای خوش عطر و شفا بخش در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد خواصی همچون تقویت مغز و اشتهاآوری نیز دارد. از میخک دمنوش هم تهیه می‌کنند که بسیار مفید است.
میخک مزاجی گرم و خشک دارد و برای افرادی ک طبع گرم دارند توصیه نمی‌شود زیرا که سوابق نشان داده که موجب ناراحتی روده و کلیه‌ها می‌شود.

۱۶- هل

هل که بند انگشتی شکل و سبز رنگ است از میوه های گیاهان در تهیه آن استفاده می‌شود. دمنوش هل نیز بسیار اشتهاآور است و داروی گیاهی برای افزایش وزن کل بدن محسوب می‌شود. مصرف بیش از حد دمنوش هل عواقبی به وجود می‌آورد. همچنین این دمنوش برای کسانی که ناراحتی قلبی دارند توصیه نمی‌شود زیرا ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

گیاهان و دمنوش‌های زیاد دیگری وجود دارد که می‌تواند موجب افزایش وزن شما شود اما باید در استفاده از آنها دقت کنید و چه بهتر که قبل از مصرف با دکتری در این جهت مشورت کنید. اما تا می‌توانید از سریع غذا خوردن جلوگیری کنید زیرا که هضم آن بسیار برای بدن مشکل است و باعث بروز مشکل‌هایی جبران ناپذیر برای بدن بخصوص دستگاه گوارش می‌شود.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

 

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *