منوی دسته بندی

بهترین دمنوش برای فصل بهار

دمنوش برای فصل بهار
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

فصل بهار مصادف با بروز تغییرات آب و هوایی است که جسم انسان نیز در معرض این تغییرات قرار می گیرد. با وارد شدن به فصل بهار این حس تغییر حالات در درون افراد قابل احساس است و دمنوش های فصل زمستان دیگر کارایی ندارند و باید برای ایجاد یک حال خوب به فکر چاره باشیم. هوای مطبوع و نسیم خنک بهاری می طلبد تا از یک دمنوش برای فصل بهار استفاده کنید که مخصوص این فصل باشند.

دمنوش برای فصل بهار

برای دمنوش‌های بهاری ترکیبی از شکوفه‌ها و جوانه گل‌ها را می‌بینیم که رایحه آن ها شیرین است. با این وجود، شاید انتخاب آنها کمی دشوار باشد. برای دانستن آن‌ها به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای این نوشتار از آلمونوش همراه باشید تا بتوانید بهترین دمنوش برای فصل بهار را استفاده کنید.

ترکیبات دمنوش برای بهار

حال ترکیبات دمنوش بهاری را به شما معرفی می‌کنیم که در این فصل برای شما مفید هستند.

ترکیب گلرنگ و چای سبز برای بهار

همزمان با استفاده از این دمنوش‌های بهاری می‌توانید منظره بکر طبیعت را بنگرید، یا این که به برنامه‌هایی که برای آینده در نظر گرفته‌اید، بیندیشید. در هر صورت طعم شیرین و بافت لطیف این دمنوش شما را به اعماق خاطرات جذاب گذشته خواهد برد. ترکیبات این دمنوش خوش طعم عبارت است از:

  • گلرنگ
  • چای سبز
  • میوه گل ساعتی
  • گلبرگ ‌ گل رز
  • گلبرگ همیشه‌ بهار
  • کمی ادویه دل‌خواه
  • شکوفه گل ختمی.

برای دم کردن آن باید تمام گیاهان را در یک فنجان ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و چند دقیقه تامل نمایید تا دم بکشد درب ظرف گذاشته شود و سپس با رد کردن از صافی می توانید آن را بنوشید.

مطلب پیشنهادی: دمنوش سرماخوردگی

 

ترکیب بهاری

دمنوش‌های بهاری به دلیل لطافت خاصی که دارند از محبویت زیادی برخوردارند دمنوش بهاری که در ادامه بیان می‌شود نیز پیشنهاد دوم ما برای فصل بهار به شماست. می توانید بر اساس ذائقه ای که دارید هر یک از دمنوش های بیان شده را مصرف کنید.

محتویات این دمنوش بهاری که بسیار خوش طعم و سبک است.

  • علف لیمو
  • چای سیاه
  • پوست لیمو
  • اسانس لیمو
  • گلبرگ گل رز
  • اسطوخودوس
  • تکه‌ های وانیل

ترکیب زیر که برای دم کردن به شما پیشنهاد می کنیم بسیار پرخاصیت بوده و با وجود چای سبز می‌تواند برای لاغری نیز مفید باشد.

  • گل رز
  • گیلاس
  • چای سبز

ترکیب زیر با وجود پرتقال بسیار خوش عطر بوده و سیستم ایمنی فرد را بهبود می بخشد، پیشنهاد می کنیم این دمنوش را برای صرف در مهمانی استفاده کنید. نحوه دم کردن آن مانند چای معمولی است، در صورتی که پک های آماده این دمنوش در دسترس شماست فقط باید به آن آب جوش اضافه کنید و پس از چند دقیقه بنوشید.

  • پرتقال
  • چای سبز
  • گلبرگ گیاه گلرنگ
  • گلبرگ گل یاسمن
  • اسانس پرتقال ماندارین یا نارنگی.

خواص دمنوش شکوفه سیب

پس از گذراندن یک زمستان سخت، باید خود را برای گذراندن فصل بهار با دگرگونی های خاص خودش آماده کنیم. شکوفه های بهاری هر کدام خواص خاص خودش را دارند و شکوفه سیب نیز خاصیت بی نظیری دارد که باعث می شود شما خیلی راحت تر فصل بهار را پشت سر بگذارید. بهتر است این شکوفه های سیب را جمع آوری کرده و خشک کنید تا بتوانید در فصل بهار از دمنوش آن استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: مقایسه چای سبز و چای سیاه

 

شکوفه سیب همراه با چای سیاه، چای سبز، چای سفید و اولانگ می تواند ترکیبی خوش عطر باشدکه خواص فوق العاده ای دارد. چای های مذکور می توانند برای سلامتی مفید باشند پس این ترکیب بهشتی را در فصل بهار امتحان کنید.

افراد کمی هستند که از دمنوش های بهاری اطلاعاتی داشته باشند، واضح و ملموس است ما در تابستان برای رفع عطش شربت های خنک و در زمستان دمنوش های گرم مصرف می کنیم اما در بهار باید چه ترکیبی را استفاده کنیم.

چرا باید چای مناسب فصل بهار بنوشیم؟

 از گذشته های بسیار دور به این شکل بوده که برای هر فصل چای مخصوص به آن را مصرف می‌کردند، که این مسئله با تغییرات آب و هوایی و به تبع تغییرات جسم سازگار بود. زمانی که تغییری در فصل ایجاد می‌شود در جسم نیز همان اثر واقع خواهد شد که امکان مریض شدن وجود دارد. به عنوان مثال با ورود به پاییز شاهد آن هستیم که حساسیت فصلی و خارش پوست شایع می‌شود که این مسئله از همان تغییرات آب و هوایی نشئت می‌گیرد. این عدم توازن طبع می‌تواند باعث عدم تعادل و ناراحتی بالقوه، ناراحتی، سوء هاضمه، بی‌ثباتی روانی و همچنین بیماری گردد.

بهترین و کم هزینه ترین روشی که می توانیم انجام دهیم استفاده از دمنوش های گیاهی است. برای رسیدن به تعادل طبع می‌توان از نوع مناسب چای استفاده نمود. مثلا در فصل بهار که شاهد افزایش مخاط، احتقان، سرماخوردگی، سرفه، آبریزش بینی، آلرژی، تورم، خستگی و افزایش وزن هستیم باید دمنوشی استفاده کنیم که این علائم را کنترل کند.

چرا باید چای مناسب فصل بهار بنوشیم

باید دقت داشته باشید که افزون بر ایجاد تعادل طبع، گیاهان متداول که برای این مورد توصیه شده اند را باید مصرف کرد تا از مزایای آن برای صحت بدن بهره مند شد. ادویه جاتی مثل زنجبیل، فلفل سیاه و هل برای هضم غذا بسیار نتیجه بخش هستند، هم چنین دارچین کمک کننده برای به تعادل رسیدن قند خون است. سالیان بی شماری هست که از میخک به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی درد به کار برده می شود و زردچوبه هم یک پک کامل از خواص است که برای تسکین التهاب فوق العاده بوده و باعث بازسازی سلول های سالم می شود به همین دلیل بسیار پرطرفدار است. برای اطلاعات بیشتر خواص دمنوش دارچین را در این محتوا بخوانید.

مطلب پیشنهادی: مقایسه چای سبز و چای سیاه

 

هر کدام از دمنوش هایی که بیان خواهند شد را روزی چند فنجان میل کنید هم این که اگر در بیرون از منزل مشغول کار هستید می توانید چند مرتبه از دمنوش را به یکباره دم کرده و آن را در ظرفی ریخته و همراه خود به سرکار ببرید و در طی روز مکررا استفاده کنید حتی می توانید به جای نوشیدن آب، از این دمنوش پرخاصیت مصرف نمایید. در صورتی که مشاهده کردید چای خیلی غلیظ است کمی آب اضافه کنید.

دمنوش شکوفه گیلاس

فرا رسیدن فصل بهار و همراه شدن با شکوفه های سیب و گیلاس بسیار لذت بخش است، می توانید چند عدد از این شکوفه ها را انتخاب نموده و به دمنوش های گیاهی خانگی خود بیفزایید. این گل ها طعم شیرینی داشته که به مخلوط چای طعم دلپذیری می بخشند. متخصصان با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اند معتقد هستند که چای شکوفه سیب برای سیستم عصبی افراد مفید بوده و آن را تقویت می کند.

دمنوش شکوفه گیلاس برای بهار

پس از گذشتن از زمستانی سرد برای آن که حرارت را به بدن خود بازگردانید بهتر است از دمنوش زنجبیل استفاده کنید. علاوه بر این این چای موجب خواهد شد تا سیستم ایمنی شما تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا کند. افزایش تعریق نیز یکی از مواردی است که بر اثر مصرف این دمنوش محقق خواهد شد. عوارضی برای مصرف زنجبیل ذکر نشده کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند چای زنجبیل در مقادیر زیاد پیشنهاد می شود. این گیاه ضد میکروب، گرم کننده، ضد التهاب و تقویت کننده سیستم گوارش است و حالت تهوع را بهبود می بخشد.

مطلب پیشنهادی: دمنوش رازیانه

 

برای کسانی که سیستم عصبی ضعیفی دارند حتما از دمنوش تولسی یا ریحان مقدس استفاده کنند. همین طور مقوی سیستم ایمنی بوده و به شما کمک می‌کند تا عفونت های حاد را از بین ببرید.

دمنوش برای ضعف بدن

در ادامه معرفی دمنوش برای بهار، به معرفی دمنوشی برای تقویت ایمنی و کاهش ضعف بدن می‌پردازیم. این قضیه در مورد انتخاب دمنوش ها نیز صادق است، به این شکل که تقویت سیستم ایمنی با دمنوش های طبیعی بسیار مطمئن تر و بهتر از مواد شیمیایی است. در صورت استفاده از این مواد طبیعی حس قدرتمندی و اطمینان از صحت بدن به شما دست خواهد داد.

دمنوشی که در ادامه معرفی خواهد شد تقویت کننده جسم است که طعم دل انگیزی داشته و هوای خانه مزین به عطر آن خواهد شد. مخلوطی ساده از پرطرفدارترین گیاهان بهاری است که به عنوان دمنوشی روزانه برای بانوان پیشنهاد می شود. این دمنوش ساخت ماهیچه ها و استخوان ها را دستور کار دارد، سیستم تناسلی زنان را بهبود می بخشد، خلق و خو را تقویت کرده و هضم و جذب را ارتقا می دهد. روزی یک فنجان از این دمنوش صحت و سلامتی افراد به ویژه بانوان را تضمین می کند.

  • ۱ واحد برگ گزنه
  • ۱ واحد برگ تمشک
  • ۱ واحد رازیانه
  • ۱ واحد نعناع
  • ۰.۵ واحد زنجبیل
  • ۰.۵ واحد گلبرگ گل رز

روش دم کردن این دمنوش به این صورت است که ۱.۵ فنجان آب جوش را به ۱ قاشق غذاخوری از ترکیب گیاهان مذکور اضافه نموده و دست کم ۸ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. این دمنوش فوق العاده برای بسیاری از بخش های بدن مفید بوده و اجازه نخواهد داد جسم شما سلامتش را از دست بدهد.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *