منوی دسته بندی

دستورالعمل ساده طرز تهیه دمنوش بابونه در خانه کمتر از ۱۰ دقیقه+ ویدیو

طرز تهیه دمنوش بابونه
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دمنوش بابونه یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در بین شهروندان ایرانی است. خواص بسیار و دسترسی راحت به آن، باعث شده تا چای بابونه به نوشیدنی مصرفی روزانه هزاران نفر تبدیل شود. برای مطالعه مفصل خواص و فواید چای بابونه این محتوا را می‌توانید مطالعه کنید، اما برای یادگیری دستورالعمل ساده طرز تهیه دمنوش بابونه در خانه، باید تا انتهای این مطلب با المو نوش همراه باشید.

به علاوه دمنوش بابونه برای مردان خواص بی‌نظیری دارد که می‌توانید به صورت جداگانه در این صفحه بخوانید.

در ویدیو زیر، مراحل درست کردن دمنوش بابونه و برخی فواید آن نشان داده شده است. می‌توانید به جای خواندن متن از آن استفاده کنید.

منبع: کانال آپارات سایت عطارک

در ادامه روش تهیه دمنوش بابونه را می‌توانید به صورت متنی بخوانید.

  • یک قاشق چای خوری گل بابونه خشک
  • یک فنجان آب جوش
  1. یک قاشق چای خوری از گل بابونه را در یک فنجان قرار دهید.
  2. آب جوش را روی گل بابونه بریزید.
  3. فنجان را با یک پارچه یا درب بپوشانید تا عصاره بهتری از گل بابونه استخراج شود.
  4. بگذارید گل بابونه در آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حالت بگیرد.
  5. پس از گذشت این زمان دمنوش شما آماده است. می‌توانید برای شیرینی آن پس از خنک شدن دمنوش به آن عسل نیز اضافه کنید.
  • می‌توانید عسل یا نارنج را به دمنوش بابونه اضافه کنید تا طعم آن شیرین‌تر شود.
  • برای حفظ خواص دمنوش بابونه، بهتر است برای دم کردن آن به جای ظروف فلزی از ظروف شیشه‌ای (پیشنهادی) یا چوبی استفاده کنید..
مختصری از مزایای دمنوش بابونه برای طرز تهیه دمنوش بابونه

بعد از یادگیری طرز تهیه دمنوش بابونه، بد نیست نگاهی به برخی از خواص این دمنوش بیندازید. برخی از خواص دمنوش بابونه عبارتند از:

بابونه معمولاً برای آرامش بخشی و کاهش استرس و اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن دمنوش بابونه می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و آرامش داشته باشید.

بابونه خواص ضد التهابی دارد و ممکن است به عنوان تسکین دهنده برای مشکلات معده مانند دردهای معده یا تهوع عمل کند. با توجه به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، “چای بابونه به عنوان یک شل کننده گوارشی ارزشمند بوده و برای درمان اختلالات گوارشی مختلف از جمله نفخ، سوء‌هاضمه، اسهال، بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ استفاده می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله کشاورزی و شیمی منتشر شده است، یکی از خواص دمنوش بابونه تسکین دادن درد و ضد اسپاسم بودن است. رحم را شل می‌کند و تولید پروستاگلاندین‌ها (مواد هورمون مانند که باعث التهاب و درد می‌شود) را کاهش می‌دهد. همچین خواص رازیانه برای رحم و تخمدان خاصیت دارد و به کاهش درد بدن شما در دوران قاعدگی کمک می‌کند. مصرف دمنوش بابونه ممکن است باعث تسکین دردهای عضلانی و التهابات مربوط به آن شود. برای مثال پس از بازگشت به خانه در یک روز شلوغ کاری به خصوص در کلان‌شهرها، دمنوش بابونه همان معجونی است که برای رفع خستگی به آن نیاز خواهید داشت.

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که بابونه ممکن است به عنوان ضدباکتری و ضدویروس عمل کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به خصوص در فصول سرما و برای جلوگیری از سرماخوردگی این دمنوش مفید است.

به هر حال، قبل از استفاده از هر گونه دمنوش یا عصاره گیاهی، بهتر است با پزشک یا متخصص سلامت مشورت کنید، به ویژه اگر داروهای دیگری مصرف می‌کنید یا شرایط پزشکی خاصی دارید.

طرز تهیه دمنوش بابونه در خانه بسیار ساده است. این نوشیدنی بسیار سالم را می‌توانید با هزینه کم در خانه تهیه کنید و روزانه از آن نوش جان کنید.

یک نظر

  • aziz گفت:

    ساده و سریع و آسون!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *