منوی دسته بندی

نکات مصرف دمنوش رازیانه در پریودی (همراه عوارض آن)

دمنوش رازیانه در پریودی
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

در دوران پریود برای بانوان مشکلات گوناگونی به وجود می‌آید. دردهای شدید عادت ماهیانه برای بسیاری مشکل ساز بوده است. در این دوره انقباضات رحمی و درد زیرشکم و لگن ناشی از خونریزی برای برخی بانوان غیرقابل تحمل خواهد بود. دمنوش رازیانه در پریودی می‌تواند به شما در تحمل این درد کمک شایانی کند. دردهای ناشی از عادت ماهیانه دلیلی بود که بسیاری از افراد به طور ماهانه از مسکن‌ها و قرص‌های گوناگون استفاده می‌کردند. اما در این مطلب، به شما خواهیم گفت جایگزین مسکن‌ها و قرص‌های شیمیایی چیست و چگونه می‌توانید با خوردن رازیانه در دوران پریود، درد خود را کاهش دهید. تا انتها با آلمونوش همراه باشید.

دمنوش رازیانه در پریودی
دمنوش رازیانه در پریودی

دمنوش رازیانه در پریودی

برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب، مسدود ساختن سیگنال های درد و حتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که رازیانه از بهترین گیاهان دارویی در این زمینه به شمار می رود. دمنوش رازیانه در پریودی به غیر از درمان دردهای زیر شکمی و رحمی در دوران قاعدگی، برای تنظیم تخمک گذاری و همچنین پاکسازی رحم استفاده می‌شود.

خواص رازیانه برای قاعدگی

رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.

جلوگیری از دردهای پریودی

متاسفانه به دلیل حرکت فرهنگ تغذیه ما به سمت تغذیه غربی، بانوان کشور از مشکلات بسیاری مانند دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی قاعدگی و عفونت و اختلالات هورمونی رنج می‌برند. مصرف دمنوش رازیانه در دوران قاعدگی به میزان روزانه یک لیوان، به بهبود دردها و تنظیم هورمون‌های زنانه کمک می‌کند. اگر نحوه دم کردن رازیانه را نمی‌دانید، در این محتوا بخوانید.

درمان دردهای پریودی با دمنوش رازیانه

استروژن موجود در رازیانه

گیاه رازیانه دارای استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود. بنابراین مصرف آن مشکلات قاعدگی مثل تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود.

مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات نشان‌دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.

عوارض احتمالی مصرف دمنوش رازیانه در قاعدگی

در موارد معدودی ممکن است مصرف بیش از حد رازیانه باعث وخیم‌تر شدن نظم در دوران پریود شود. در این حالت فرد باید با زیاد و کم کردن میزان رازیانه مورد مصرف، مقدار مطلوب بدن خویش را بدست آورد.

نحوه استفاده از رازیانه

خواص دمنوش رازیانه در پریودی بسیار برای بدن افراد مناسب است. از عرق آن نیز می‌توان استفاده کرد که همین خواص را داراست اما هزینه آن بسیار بیشتر است. با استفاده از دمنوش رازیانه در دوران پریودی می‌توانید دردهای خود را کاهش دهید و عادت ماهیانه خود را بهتر سپری کنید.

کلام آخر

دمنوش رازیانه در پریودی می‌تواند دردهای شما را کاهش دهد. چای رازیانه را به‌طور مرتب روزی یک لیوان میل کنید تا قاعدگی خود را بهتر پشت سر بگذارید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت آلمونوش را بخوانید.

‫6 نظر

  • فاطمه گفت:

    سلام آیا خانمی که کودک شیر خوار پسر دارد می تواند از رازیانه استفاده کند؟

  • محمدی گفت:

    دمنوش رازیانه رو در زمان پریودی نباید خورد، چون باعث میشه قاعدگی قطع نشه، همیشه تا قبل و بعد پریودی باید خورد، مادرانی که نوزاد پسر دارند هم نباید بنوشند، همینطور زنان حامله، چون باعث سقط جنین میشه

  • فرزانه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ریزش مو داشتم ،یه چند هفته ای هست دمنوش رازیانه میخورم ،ریزش موهام کم شده،میتونه دلیل ریزش موهام زیاد بودن هورمون مردانه تستسترون باشه؟
    تنبلی تخمدان هم دارم

    • سلام وقت بخیر
      از علائم تستسترون بالا در زنان میشه به ریزش مو، کاهش وزن، آکنه و… اشاره کرد. احتمالش هست بخاطر این موضوع باشه ولی برای اطمینان و مشورت به دکتر زنان مراجعه کنید و آزمایش تستسترون بدید.
      تندرست باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *