...
فروشگاه
منوی دسته بندی

خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی و تسکین سرفه و آنفلوآنزا

خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دمنوش آویشن یکی کهن‌ترین و سرشناس‌ترین دمنوش‌های ایران زمین است. از زمان قدیم استفاده کردن از گیاه آویشن برای درست کردن نوشیدنئ گیاهی و مقوی مرسوم بوده است. احتمالا زمانی که بیمار شده‌اید، دیگران به شما نوشیدن چای آویشن را پیشنهاد کرده‌اند. در این مطلب به مطالعه و معرفی خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی، سرفه، کرونا و آنفلوآنزا می‌پردازیم. با آلمونوش همراه باشید.

این مطلب و از دست نده: خواص دمنوش رازیانه برای معده

 

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج در فصول سرد (به خصوص زمستان) است که معمولا به وسیله درمان‌های خانگی نیز می‌توان آن را برطرف کرد. راهکارهای بسیاری برای بهبود سرماخوردگی وجود دارد که یکی از آنها نوشیدن دمنوش آویشن برای سرماخوردگی است. گیاه آویشن حاوی خواص آنتی بیوتیکی است که باعث افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش التهاب در قسمت مجاری تنفسی می‌شود. مصرف مرتب چای آویشن برای سرماخوردگی اثرات شگفت‌انگیزی را روی بدن می‌گذارد.

خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

برای اطلاع از طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی، درمان خلط گلو با آویشن و درمان گلودرد، توصیه می‌شود از ۱۵ قطره عصاره گل و برگ در ۱ لیتر آب جوش استفاده کنید و اجازه دهید قطره و آب حدود ۱۰ دقیقه بماند. پس از آن دم کرده باید فیلتر شده و حداقل ۲ تا ۳ بار در روز به مدت حدود ۲۰ روز مصرف شود.

این مطلب و از دست نده: خواص دمنوش آویشن برای پریودی

 

برای جلوگیری از سرفه، معمولا از عصاره آویشن که از برگ‌های آن تهیه می‌شود استفاده می‌شود. عصاره آویشن خواص بالزامیک و سیل‌کنندگی دارد و یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای جلوگیری از سرفه انواع اختلال تنفسی است. حتی بیماری‌های تنفسی مانند آسم و برونشیت می‌توانند با گیاه آویشن بهبود یابند. دم کرده آویشن و خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی بسیار زیاد است.

ترکیب آویشن و عسل برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی بسیار کارگشا است. عسل سرشار از خواص آنتی باکتریایی و ضد التهابی است که باعث بهبود سیستم تنفسی می‌شود و از سرفه نیز جلوگیری می‌کند. حال ترکیب آویشن و عسل که هر دو خواص آنتی باکتریال دارند، به سرعت سرماخوردگی را درمان می‌کند. به خصوص اگر بیماری شما پوشش سفید ضخیم روی زبان، مخاط احتقانی در ریه‌ها و سرفه‌های اسپاسمیک همراه باشد، دمنوش آویشن راه‌حل درمانی بسیار مناسبی برای شماست.

خواص آویشن برای سرماخوردگی

اگر به عفونت‌های تنفسی مبتلا شده‌اید و به واسطه آن سیستم تنفسی‌تان خلط دارد، دمنوش آویشن می‌تواند به شل شدن این خلط‌ها و خارج کردن آن‌ها از بدن کمک کند. بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، برونشیت، سینوزیت و ذات‌الریه می‌توانند باعث علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و سوزش گلو شوند. مصرف دمنوش آویشن در مهار این علائم و پاکسازی سیستم تنفسی موثر است.

علاوه بر خواص دمنوش آویشن برای سرماخوردگی، این نوشیدنی به هضم بهتر غذا و حمایت از سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. افرادی هستند که در صورت ابتلا به آنفولانزا علاوه بر مشکلات تنفسی که این بیماری ایجاد می‌کند، دچار مشکلات گوارشی نیز می‌شوند که آن هم با آویشن بهبود می‌یابد.

اگر بیماری شما با علائمی مانند کیپ شدن بینی، پوشش سفید ضخیم روی زبان، مخاط احتقانی در ریه‌ها و سرفه‌های اسپاسمیک همراه است، چای آویشن می‌تواند یک راهکار مؤثر باشد. این گیاه همچنین در تسکین درد ناشی از سردرد، گرفتگی عضلات و بدن درد که از نشانه‌های رایج آنفلوآنزا هستند، مفید است.

این مطلب و از دست نده: خواص دمنوش آویشن و عناب

 

آویشن برای سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه آن در فصل زمستان، یکی از بهترین راه حل‌های طبیعی، در دسترس و خانگی است. مهم‌ترین فواید آویشن برای سرماخوردگی عبارتند از:

  • کاهش علائم سرماخوردگی
  • تسکین دردهای ناشی از آنفولانزا
  • فواید ضد عفونی کنندگی قوی
  • کمک به دفع مخاط از راه‌های تنفسی
  • درمان گرفتگی عضلات و بدن درد
  • بهبود و کاهش علائم گلودرد

با مصرف مرتب و روزانه دمنوش آویشن می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید با سرماخوردگی مبارزه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.